سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقامت بيش از نيم ميليون مسافر تابستانی در خراسان شمالی

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: تابستان امسال 547 هزار و 917 مسافر در استان اقامت داشتند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ حبیب یزدان پناه سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با بیان این که تابستان امسال 547 هزار و 917 مسافر در مراکز اقامت گاه های استان اقامت داشتند ، گفت: از این تعداد 4 هزار و 348 نفر در هتل ها ، 2 هزار و 886 نفر در مهمان پذیرها ، 2 هزار و 749 نفر در اقامتگاه های بوم گردی ، 7 هزار و 634 نفر در طرح خانه مسافر، 501 هزار و 116 نفر در اقامتگاه های موقت و 29 هزار و 184 نفر در سایر اقامتگاه های استان اسکان یافتند.

وی با اشاره به تعداد 405 بازدید نظارتی از مراکز اقامتی ، رستوران ها و مراكز پذیرایی و بین راهی ، دفاتر خدمات مسافرتی و مراكز اقامتی موقت در تابستان امسال افزود: در این خصوص 47 فقره تشویق و 39 فقره اخطار نیز به مراکز داده شد.

او یزدان پناه تعداد بازدید از مراكز تاریخی، تفریحی و توریستی استان در این مدت را یک میلیون و 91 هزار و 548 بازدید برشمرد و گفت: از این تعداد  121 هزار و 187 نفر از جاذبه های تاریخی ، فرهنگی ، 946 هزار و 60 نفر از جاذبه های طبیعی و 24 هزار و 301 نفر از جاذبه های دست ساز بازدید کردند.

وی با بیان این که برای معرفی بیشتر و جذب گردشگر در استان باید از تمامی ظرفیت های بالقوه استفاده شود ، افزود: برگزاری جشنواره های تابستانه از جمله چارسوق در 8 شهرستان استان با این هدف برگزار شد.

وی گفت: صنعت سبز گردشگری با راه‌اندازی اقامت‌های بوم گردی رونق می‌یابد و بنا داریم برای روستاهای هدف گردشگری برنامه‌های بازدید و جشنواره‌هایی را به‌صورت مداوم برگزار کنیم تا فرهنگ گردشگر پذیری مردم آن روستا را ارتقا و نگاه‌ها را در این زمینه سامان دهیم و فرصتی برای رونق اقتصادی آن منطقه از طریق فروش محصولات لبنی ، کشاورزی و صنایع‌دستی ایجاد شود.

انتهای پیام / ب

اقامت بيش از نيم ميليون مسافر تابستانی در خراسان شمالی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.