سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۴۰۲ باشگاه کتابخوانی در شهرستان دشتی راه اندازی شده است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی گفت: اکنون ۴۰۲ باشگاه کتابخوانی در این شهرستان راه اندازی شده است که در استان بوشهر و کشور رتبه برتر را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حمید زارعی روز دوشنبه درآیین گشایش کارگاه آموزشی مربیان باشگاه‌های کتابخوانی شهرستان دشتی افزود: با همکاری خوب مدیریت آموزش و پرورش شهرستان تاکنون ٤٠٢ باشگاه کتابخوانی در شهرستان تشکیل شده و بسیاری از توفیقات دشتی در حوزه کتابخوانی نتیجه عملکرد این باشگاه‌ها است.

وی اضافه کرد: باشگاه‌های کتابخوانی بهانه‌ای است تا علاوه بر علاقه مندی کودکان و نوجوانان به مطالعه , مطالبه و پرسش گری، اعتماد به نفس و افزایش قدرت بیان و فرهنگ مشارکت را در آن‌ها نهادینه کنیم.

وی اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید شرط حمایت ما تشکیل و ثبت باشگاه‌های کتابخوانی خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش دشتی گفت: از اقدامات سازنده در این شهرستان ایجاد باشگاه‌های کتابخوانی است که در سال ۱۳۹۵ خورموج شهر برتر باشگاه‌های کتابخوانی کشور شد.

احمد طیبیان مجرد افزود: چند سالی است که با مشارکت ادارات آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی اقدامات خوبی صورت گرفته و موجب موفقیت‌ها و افتخارات مهم برای شهرستان شده است.

وی افزود: یکی از این اقدامات سازنده ایجاد باشگاه‌های کتابخوانی بود که در سال ۱۳۹۵ خورموج شهر برتر باشگاه‌های کتابخوانی کشور شد.

طیبیان مجرد ادامه داد: دانش آموزان شهرستان دشتی دارای توانمندی و استعداد‌های بالایی هستند و اگر معلمان بخوبی این استعداد‌ها را شناسایی و راهبری کنند توفیقات آن‌ها بیش از پیش خواهد شد.

وی بیان کرد: برای ایجاد هر حرکتی نیاز به همدلی و مشارکت همه دستگاه‌ها و مسئولان است و افتخاراتی که در زمینه کتابخوانی برای شهرستان حاصل شده نتیجه همگرایی و همدلی ادارات آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

طیبیان مجرد اضافه کرد: افزایش همکاری و مشارکت نهاد‌های مختلف دولتی و غیر دولتی در حوزه کتاب منجر به توفیقات بیشتری برای شهرستان خواهد شد.

مدرس این کارگاه نیز اظهارداشت: فراهم آوردن فضا و امکان مطالعه در ساعات درسی یکی از کار‌هایی است که به ترویج کتابخوانی کمک خواهد کرد.

ابراهیم ابراهیمی ادامه داد: یکی مربی باشگاه کتابخوانی باید عاشق کتاب باشد و زنگ‌های انشا و هنر بهترین ساعاتی است که معلم می‌تواند در آن فعالیت کتابخوانی داشته باشد.

وی بیان کرد: بچه‌ها به خاطر روحیه کنجکاو و خلاق خود به پژوهش علاقه‌مند هستند و از این کنجکاوی می‌توان برای نزدیکی آن‌ها به کتاب استفاده کرد.

انتهای پیام/م

۴۰۲ باشگاه کتابخوانی در دشتی فعال است

برچسب ها: شعر ، معرفی کتاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.