سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موزه دفاع مقدس در بوشهر ایجاد شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر گفت: حمایت لازم برای ایجاد موزه دفاع مقدس استان بوشهر انجام شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سردار غلامعلی کفاش ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس مردم استان بوشهر ایثار و ازخودگذشتگی بسیار بالایی را نشان دادند و در جبهه‌های مختلفی حضوری گسترده داشتند.

وی با بیان اینکه ۱۰ سال برای ایجاد و راه‌اندازی موزه دفاع مقدس در استان بوشهر تلاش و پیگیری صورت گرفته است، اضافه کرد: شایسته نیست که استان بوشهر تنها استان بدون موزه دفاع مقدس باشد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر تصریح کرد: در همه کشور این موزه یا تکمیل شده و یا در دست ساخت است، ولی ایجاد این موزه در استان بوشهر آغاز نشده است.

وی با اشاره به جانمایی شش نقطه در مرکز استان برای ساخت موزه دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: این پروژه دارای هشت نمایشگاه، فضای سبز، سینمای دفاع مقدس و سینمای روباز است.

سردار کفاش طراحی این موزه را نیز زمان‌بر دانست و افزود: نیروگاه اتمی بوشهر، پایگاه دریایی و نیروی هوایی و جزیره خارگ در دوران دفاع مقدس نقش مهمی داشته‌اند و باید یکی از اولویت‌های مسئولان ایجاد این موزه باشد.

وی با بیان اینکه برای راه‌اندازی پایگاه فرهنگی و موزه دفاع مقدس در شهرستان‌ها هم آمادگی داریم، افزود: ایجاد و راه‌اندازی این مراکز نقش مهمی در انتقال فرهنگ دفاع مقدس خواهد داشت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر گفت: بیش از ۸۰۰ برنامه شاخص در هفته دفاع مقدس در استان بوشهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

حمایت لازم برای ایجاد موزه دفاع مقدس استان بوشهر انجام شود

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.