سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افشای فساد اخلاقی گزینه ترامپ برای سمت قاضی دیوان عالی آمریکا جنجال‌آفرین شد/درخواست به تعویق افتادن رأی‌گیری درباره صلاحیت کاوانا

اعضای دموکرات کمیته قضائی سنای آمریکا در نامه‌ای، خواستار به تعویق افتادن رأی‌گیری درباره صلاحت «برت کاوانا» به دلیل اتهامات مطرح‌شده درباره فساد اخلاقی وی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از واشنگتن تایمز، همه 10 عضو کمیته قضائی مجلس سنای آمریکا امروز (دوشنبه) در نامه‌ای به «چارلز گریسلی»، سناتور ایالت آیوا و رئیس این کمیته، به طور رسمی خواستار به تعویق افتادن رأی‌گیری درباره صلاحت «برت کاوانا»، گزینه دونالد ترامپ برای تصدی سمت قاضی دیوان عالی آمریکا، به دلیل اتهامات مطرح‌شده درباره فساد اخلاقی وی شدند.

در نامه‌ اعضای دموکرات کمیته قضایی سنا به گریسلی آمده است: همه سناتورها، صرفنظر از اینکه به چه حزبی تعلق دارند، باید از اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) مصرانه بخواهند که به وظیفه خود در این باره عمل کند و تحقیقات جامعی را درباره سوابق قاضی کاوانا و اتهامات مطرح شده علیه وی مبنی بر آزار و اذیت جنسی (یک زن) انجام دهد. امیدواریم به محض آنکه اف بی آی تحقیقات مستقل خود را به پایان رساند، اعضای دو حزب (دموکرات و جمهوری خواه) با همکاری با یکدیگر درباره گام های بعدی تصمیم گیری کنند.

چندی پیش، کریستین بلاسی فورد، استاد دانشگاه و روانشناس 51 ساله ساکن ایالت کالیفرنیای آمریکا، در نامه ای به داین فاینستاین، سناتور این ایالت، اتهاماتی را درخصوص فساد اخلاقی کاوانا مطرح کرد. فورد پس از آن (روز یکشنبه) در یک مصاحبه جنجالی با روزنامه واشنگتن پست، فاش کرد زمانی که او و کاوانا دانش آموز دبیرستانی بودند، کاوانا او را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است.

این خانم روانشناس همچنین اعلام کرده حاضر است در کنگره درباره اتهاماتی که علیه کاوانا مطرح کرده، شهادت بدهد. از سوی دیگر، کاوانا نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد حاضر است در کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا برای رفع این اتهامات و اعاده حیثیت خود شهادت دهد.

انتهای پیام/

ابعاد جدید رسوایی اخلاقی گزینه ترامپ برای قاضی دیوان عالی آمریکا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.