سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری خبر داد؛

نهضت عاشورا الگوی همه ملت‌های آزاده جهان

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری، گفت: باید وجوهات مشترک و شاخص‌های الگو گیری از نهضت عاشورایی در انقلاب اسلامی را رصد کرده و برای نسل جوان به‌درستی تبیین شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام; آیت‌الله سید محسن سعیدی گلپایگانی، نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری،  در نشست ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سالن جلسات شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی استان، عنوان کرد: عاشورای حسینی سرمشق و الگوی انقلاب اسلامی است.

وی، بابیان اینکه امام ‌حسین (ع) و یاران باوفایش درصحنه و قیام عاشورا به دنبال الگوسازی بودند، اظهار کرد: حضرت امام حسین (ع) در واقعه عاشورا و نهضت حسینی در سخنان، رفتار و اعمال خود همواره به دنبال الگوسازی بودند که این الگوسازی تنها مربوط و مختص عاشورا نبوده بلکه همه زمان‌ها و همه جوامع را دربرمی گیرد.

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری،افزود: امام حسین (ره) درصحنه کربلا و واقعه عاشورا نشان دادند که در اگر طول اعصار بعدی همانند وضعیتی مثل کربلا ایجاد شود و امام عدلی وجود داشته باشد و در مقابل آن نیز ظالم و جائری وجود داشته باشد، بدانند که امام عدل با شخص ظالم در مقابل هم بوده و مماشاتی در کار نخواهد بود.

انتهای پیام/ د

الگو گیری از نهضت عاشورایی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.