سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش شمار قربانیان توفان فلورنس به ۱۷ نفر/ بیش از ۵۰۰ هزار خانه همچنان برق ندارند!+ تصاویر

توفان فلورنس تاکنون خسارت‌های جانی و مالی زیادی را در کارولینای شمالی و جنوبی برجای گذاشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از سی بی اس نیوز، توفان سهمگین فلورنس که از چند روز پیش ایالت های کارولینای شمالی و جنوبی آمریکا را در نوردیده است، تاکنون خسارتهای جانی و مالی زیادی را برجای گذاشته است. شمار کشته شدگان این حادثه طبیعی به 17 نفر افزایش یافته است. همچنین بر اثر این توفان بیش از 500 هزار خانه هنوز برق ندارند.

تا ساعت 5 صبح روز دوشنبه، توفان سهمگین فلورنس با بادهایی با سرعت 48 کیلومتر بر ساعت همچنان این مناطق را درمی نوردید. بنابر اعلام «مرکز ملی توفان»، بارش شدید باران در پی توفان فلورنس باعث جاری شدن سیل در بخشهای زیادی از کارولینای شمالی و جنوبی شده است. در شهر «اسوانسبورو» در کارولینای شمالی بیش از 76 سانتی متر باران باریده است.

شهر «ویلمینگتون» در کارولینای شمالی هم به طور کامل به دلیل جاری شدن سیل و آب گرفتگی خیابانها غیرقابل دسترس شده است و مقامات آن از نیروهای گارد ملی درخواست کمک کرده اند.

گزارشها حاکی از آن است که مقامات در تلاش هستند از طریق حمل و نقل هوایی، آب و مواد غذایی مورد نیاز را در اختیار شهروندان قرار دهند. شهروندان شهر ویلمینگتون ساعتها مقابل فروشگاه ها و رستوران ها تجمع کرده بودند تا بتوانند مایحتاج اساسی زندگی مثل آب را دریافت کنند.

فرماندار کارولینای شمالی اعلام کرد: تاکنون هیچ توفانی به این خطرناکی در این منطقه رخ نداده بود.

سطح بارش باران ناشی از توفان فلورنس در برخی مناطق از مرز 60 سانتی متر هم گذشت که این میزان از توفان «فلوید» که در سال 1999 رخ داد و 56 کشته برجای گذاشت هم بیشتر است.

علاوه بر خسارات مالی و جانی، مقامات محلی همچنین نسبت به هجوم حیوانات وحشی مثل کروکودیل ها و مارهای سمی به مناطق مسکونی هشدار داده اند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.