سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در سی‌وپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر عنوان شد؛

تشکیل شورا‌ها ثمره رای مردم است/ تصویب تشکیل سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری مشهد

امروز دستورکار دوم شورای شهر مشهد، تصویب اساسنامه سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری بوده که کلیات این دستورکار و همچنین ماده واحده آن به امضای اعضا رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، در سی‌وپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: قلب تپنده جمهوری اسلامی و مبنای مشروعیت سیاسی و مردمی نظام، قانون اساسی است، هرکس قانون اساسی را تضعیف کند، خواسته یا ناخواسته سنگ زیرین فراهم آمده از خون شهیدان را سست کرده، که خطای بزرگی است.

حمید رضا موحدی‌زاده افزود: شورا‌ها با رأی مردم تشکیل شده و تضعیف شورا‌ها تیری است که به خودمان اصابت می‌کند.

در ادامه عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: باتوجه به روز پزشک در شهریور و تحریم‌های موجود در ایران، لازم است افراد داروساز، جامعه پزشکی، پرستاری و شرکت‌های داروسازی با تلاش خود برای تأمین سلامت مردم جامعه همت کند.

علیرضا شهریاری افزود: از مسؤولان انتظار می‌رود تا به سازمان‌های بیمه‌گر دستور دهند در پرداختی که قانونگذار مشخص کرده، ظرف مدت ۱۵ روز ۶۰ درصد بدهی تسویه شود.

شهریاری با اشاره به سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، گفت: شهادت این دو شخصیت سبب نامگذاری هفته دولت شده و فرصتی است که کارگزاران عملکرد خویش را با پایبندی به دین، عدالت‌طلبی، پاکدامنی و صداقت در گفتار و پندار و به منصه ظهور بگذارند.

همچنین نخستین دستورکار این جلسه از شورای اسلامی شهر مشهد، تصمیم در خصوص تعیین عوارض احداث و توسعه خطوط قطار شهری بود که براساس این مصوبه، این عوارض در سال ۹۸ معادل ۲ درصد از حقوق شهرداری بابت صدور مجوز‌های ساختمانی بوده و سالانه افزایشی معادل ۱ درصد تا سقف ۵ درصد حقوق شهرداری بابت صدور مجوز‌های ساختمانی دارد.

همچنین شهرداری مشهد موظف شد درآمد‌های حاصل از اجرای این مصوبه را در قالب ردیف‌های جداگانه در بودجه سالیانه شرکت قطار شهری مشهد و شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد (با اولویت شرکت قطار شهری) منظور و بر حسن اجرای مصوبه و نحوه هزینه‌کرد این وجوه نظارت کند.

طبق این مصوبه، گزارش عملکرد اجرای این مصوبه باید هر ۳ ماه یک بار به کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک، برنامه و بودجه و عمران و شهرسازی شورای شهر ارائه شود.

دستورکار دوم شورای شهر در ادامه این جلسه، به اساسنامه سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری اختصاص پیدا کرد و کلیات این دستورکار و همچنین ماده واحده آن به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر مشهد رسید.

تبصره ۱ الحاقی این مصوبه، شهرداری مشهد را مکلف کرد با توجه به ابلاغیه وزارت کشور و اهمیت موضوع بازآفرینی فضا‌های شهری از محل تلفیق منابع انسانی، منابع مالی و منابع فیزیکی طرح‌های میدان شهدا، نوسازی بافت فرسوده، آبکوه، خیابان عامل، انتقال پادگان‌ها، بافت‌های فرسوده، ارتفاعات جنوب، وکیل آباد، بزرگراه آزادی و سایر طرح‌های مرتبط، نسبت به تشکیل سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری مشهد حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز پس از لازم‌الاجرا شدن این مصوبه، اقدام کند.

مطابق تبصره دو، شهرداری مشهد مکلف شد حداکثر ظرف مدت دو ماه پس از تشکیل سازمان مزبور، نسبت به تهیه و تدوین بودجه مربوط اقدام کند و مراتب را برای تصویب به شورای اسلامی شهر مشهد ارائه کند، به منظور تأمین هزینه‌های جاری در این مدت، منابع مورد نیاز از محل سرجمع منابع بودجه مصوب شرکت‌ها و مدیریت‌های ذکر شده در تبصره ۱ خواهد بود.

در ادامه سی‌وپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، محمدجواد غفورزاده (شفق) به شعرخوانی پرداخت و سپس از این شاعر آیینی تقدیر به‌عمل آمد.

انتهای پیام// ف. ح
 
تقدیر از محمدجواد غفورزاده (شفق)  این شاعر آیینی
برچسب ها: شورای شهر ، جلسه علنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.