سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درگاهی: درباره اتفاقاتی که برای ژیمناستیک در جاکارتا رخ داد، هشدار داده بودم

رییس فدراسیون ژیمناستیک گفت: درباره بالا بودن ریسک حضور 3 نفر در 6 اسباب، در بازی های آسیایی قبلا هشدار داده بودم.

زهرا اینچه درگاهی رییس فداسیون ژیمناستیک در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان درباره انتخاب نماینده ژیمناستیک ایران در مسابقات المپیک جوانان گفت: در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در اندونزی مهدی الفتی با کسب مدال برنز خرک حلقه توانست سهمیه المپیک جوانان را به دست بیاورد اما در ادامه او مصدوم شد. بعد از بهبودی الفتی و با این شرایط قرار شد یک مسابقه انتخابی برای انتخاب بهترین ورزشکار برگزار شود. در اولین دیدار انتخابی رضا بهلول زاده اول شد و بهلولی با فاصله تنها یک دهم در جایگاه دوم قرار گرفت.

او افزود: به دلیل آن که مصدومیت الفتی تازه برطرف شده بود با تصمیمی کمیته فنی قرار بر این شد دومین مرحله انتخابی نیز برگزار شود در مرحله دوم نیز دوباره بهلول زاده بیشترین امتیاز را کسب کرد و به عنوان نماینده ایران راهی آرژانتین می شود.

درگاهی درباره این که آیا با وجود این که الفتی سهمیه کسب کرده و بهلول زاده به جای او به المپیک می رود مشکلی پیش خواهد آمد یا خیر ادامه داد: سهمیه المپیک ژیمناستیک به کشور داده می شود و نه به ورزشکار. به همین دلیل مشکلی وجود ندارد.

 

 

از عملکرد ژیمناستیک در آسیا رضایت دارم

رییس فدراسیون ژیمناستیک درباره بازی های آسیایی جاکارتا بیان کرد: از نتایج به دست آمده در جاکارتا بسیار راضی هستیم. برای اولین بار بود که ژیمناستیک ایران در میان 8 تیم برتر آسیا قرار گرفته است. اگر می توانستیم امتیازات مرحله قبل از فینال را تکرار کنیم نهایتا پنجم یا ششم می شدیم اما سامان مدنی به شدت مصدوم شد و کار برای تیم ایران سخت شد. با این وضعیت ما دو راه داشتیم یا باید به کمیته مسابقات اعلام می کردیم به دلیل مصدومیت یکی از ورزشکاران حاضر به ادامه دادن نیستیم که تیم هند جایگزین ما می شد و دیگر جز 8 تیم نبودیم و یا جایگزینی برای مدنی پیدا کنیم.

او اظهار کرد: به همین دلیل مجبور شدیم از کیخا که تک وسیله کار است استفاده کنیم. او یک برنامه بسیار سبک را اجرا کرد که البته ممنون او هستیم و نهایتا هشتم هستیم.

درباره ریسک بالای اعزام 4 نفر هشدار داده بودم

درگاهی تصریح کرد: من قبلا درباره این اتفاقات هشدار داده بودم. اگر یک سهمیه دیگر هم داشتیم شرایط این گونه نبود. ابتدا قرار بود 2 سهمیه به ژیمناستیک داده شود اما ما ساختار قدیم تیم را به یک ساختار جدید تبدیل کردیم. کمیته ملی المپیک نیز با نگاه حمایتی خود حضور یک الی دو نفر را منتفی کرد و ژیمناستیک به صورت تیمی اعزام شد.  از نگاه حمایتی سلطانی فر، شهنازی و صالحی امیری متشکرم که از ما قول مدال نگرفتند. همین نگاه ها و اقدامات برای ما ارزشمند است.

 

 

رییس فدراسیون ژیمناستیک درباره عملکرد کیخا در جاکارتا اضافه کرد: کیخا عملکرد فوق العاده ای داشت و بهترین نمره خود را کسب کرد. او با اختلاف کمتر از 3 دهم از نفر سوم با مدال فاصله ای نداشت. عملکرد کیخا به حدی خوب است که قبل از مسابقات نمی توانستیم او را حذف کنیم و به جای او یک 6 اسباب کار ببریم. در خصوص نتایج تیمی متاسف هستم اما از نتایج  انفرادی رضایت دارم.

او با اشاره به این که ژیمناستیک ایران در بازی های آسیایی به عناوین قابل توجهی دست یافته است خاطر نشان کرد: خسرو نژاد مقام یازدهم قهرمان قهرمانان بازی های آسیایی را به دست آورد. این رتبه در آسیا که قهرمانان جهان و المپیک در آن حضور دارند بسیار ارزشمند است. این در حالی است که تیم های قدرتمندی مانند ژاپن، چین، ویتنام، کره جنوبی و کره شمالی با 5 نفر کامل در بازی های آسیایی حاضر شده بودند. همه این اتفاقات باعث شد ژیمناستیک ایران به صورت جدی تر در آسیا دیده شود.

احتمال حضور مشاور خارجی در تیم ملی وجود دارد

درگاهی درباره احتمال حضور مربیان خارجی برای هدایت تیم ملی گفت: در فکر حضور مربیان خارجی هستیم اما باید دید با شرایط اقتصادی و بحران ارزی این امر تا چه اندازه قابل تحقق است. ما مربیان داخلی توانمندی داریم که در اولویت کاری ما هستند. برای استخدام یک مربی صاحب نام با وزارت ورزش و جوانان وارد مذاکره شدیم که البته قرار است به صورت مشاور و برنامه ریز و به صورت غیر حضوری به تیم ملی کمک کند.

 

 

 

 



انتهای پیام/

اظهارات درگاهی درباره وضعیت ژیمناستیک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.