سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دفتر فناوری و ارتباط با صنعت مطرح کرد؛

تاسیس دفتر مشترک توسعه فناوری سلامت

نادری گفت: دفتر مشترک توسعه فناوری سلامت، با همکاری مرکز رشد دانشگاه صنعتی امیر کبیر در حوزه فناوری سلامت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مالک نادری مدیرکل دفتر فناوری و ارتباط با صنعت در نشستی که به منظور ایجاد دفتر مشترک توسعه فناوری سلامت امروز دوشنبه در مرکز رشد (برج فناوری ابن سینا) دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد، با اشاره به تعامل های دانشگاه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دفتر فناوری سلامت این وزارتخانه گفت: در واقع رویکرد مثبت این دفتر در علاقمندی و پافشاری به توسعه فناوری های فنی و مهندسی در حوزه فناوری، ما را به توسعه و تعمیق روابط تشویق کرد.

مالک نادری افزود: در این چارچوب، تعامل هایی با مجموعه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی آغاز و با توجه به وجود رشته مهندسی پزشکی در دانشگاه صنعتی کبیر، ارتباطاتی خوب با مجموعه بیمارستان های علوم پزشکی برقرار شد. اما همچنان نیاز به همکاری های منجسم و هدفمندتر در این زمینه حس می شد.

در ادامه نشست، حمیدرضا مقیمی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به لزوم حضور مهندسان در توسعه فناوری های سلامت، اظهار داشت: برای رسیدن به اهداف در نظر گرفته شده، سیستم های هوشمند و کنترلی و همچنین پیشنهادهای مرتبط مورد استفاده قرار می گیرند و طراحی، تولید و کاربرد این موارد ممکن خواهد بود.

حمیدرضا مقیمی ادامه داد: بعد از تاسیس مدیریت های فناوری در دانشگاه های علوم پزشکی، بویژه دانشگاه شهید بهشتی، بحث ایجاد ارتباط بیشتر با دانشگاه های فنی و مهندسی مطرح شد، که با توجه به سوابق دانشگاه صنعتی امیر کبیر ، تفاهم نامه هایی با این مجموعه امضا و همایش هایی مشترک در این زمینه برگزار شد.

وی افزود: در این تفاهم نامه و همایش های مشترک، تصمیم بر ایجاد دفتر و مرکز فناوری مشترک و یا کانون همبستگی مشتمل بر رشته های علوم پزشکی و فنی و مهندسی گرفته شد.

تعامل مهندسان با حوزه سلامت

مقیمی افزود: با تاسیس این کانون، می توان در تعامل مهندسان با همکاران حوزه سلامت در تاسیس شرکت های دانش بنیان، واحدهای فناور و اجرای پروژ ها و مشکلات در نقل و انتقالات مالی همکاری داشت. مساله ای که در جلساتی با معاونان وزارت بهداشت و درمان و روسای دانشگاه مطرح می شود.

مقیمی همچنین اظهار داشت: قطعا در نبود این دفتر نیز می توان همکاری هایی خوب در پروژه های سلامت با دانشگاه صنعتی امیر کبیر داشت، شرکت های دانش بنیان و دفاتر فناور در واحدهای ما مستقر شوند و در زمینه کارآفرینی و تبدیل علم به ثروت موفقیت های خوبی داشته باشیم.

در این نشست فناوری ها و محصولاتی که در مجموعه برج فناوری دانشگاه صنعتی امیر کبیر انجام شده به حاضران معرفی شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.