سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشت پیکر پاک ۹ شهید دوران دفاع مقدس به اهواز

در ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع)، پیکر مطهر ۹ شهید والامقام دوران دفاع مقدس امروز با حضور مردم قدر شناس خوزستان در اهواز تشییع شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ همزمان با هفتم ماه محرم مردم ولایی و انقلابی اهواز پیکر‌های مطهر این این شهدا را بر روی دستان خود از مقابل حسینیه عاشقان ثارالله تا میدان شهدا و فرمانداری اهواز تشییع کردند.


بیشتر بخوانید: تشییع پیکر ۹ شهید گمنام در اهواز + فیلم




 شهدای گمنام در مقطع سنی ۱۷ تا ۲۳ ساله و در مناطق ام الرصاص، بوارین و جزیره مجنون اخیرا تفحص شده اند که در روز‌های آینده در شهرستان‌های مختلف به خاک سپرده خواهند شد.



شامگاه گذشته نیز مراسم وداع با شهدا در تعدادی از نقاط استان مانند حسینیه ثارالله، بین الحرمین (کیانپارس)، حصیرآباد، زیتون کارمندی و شهرستان کارون در جوار پیکر این شهدا برگزار شد.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در این مراسم طی سخنانی گفت: ملت ایران در مقابل دشمنان ظالمی که چشم طمع به این کشور دارند، تسلیم نخواهد شد.

 سردار حسن شاهوار پور با اشاره به اینکه روزی دشمن بعثی برای نابودی خانه و کاشانه این ملت تا پشت دروازه‌های اهواز جلو آمده بود، اظهارداشت: شهدا رفتند تا این کشور قهرمان داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر رشادت‌های این شهدا نبود، دشمنان نظام جمهوری اسلامی قصد داشتند تا ملت ایران را باز هم اسیر اسرائیل کودک کش و آمریکای جنایت کار کنند.

این فرمانده ارشد نظامی در استان خوزستان با تاکید بر اینکه همه مردم باید از وظایف خود در قبال شهدا آگاه باشند، عنوان کرد: داشتن بصیرت و مقاومت در برابر ظلم از جمله این وظایف است.

سردار شاهوار پور یادآور شد: وقتی دشمن به خاک این کشور طمع داشت و حمله را آغاز کرد عده‌ای از ترس به داخل سوراخ‌های خود خزیدند، ولی از بین کوچه‌ها و خیابان‌ها جوانان و قهرمانانی برای دفاع از کشور به جبهه‌ها رفتند و در مقابل دشمن ایستادگی کردند.

وی با اشاره به اینکه رزمندگان و شهدا در تمام طول هشت سال دفاع مقدس روز و شب و در گرمای شدید خوزستان از خاک کشور دفاع کردند، گفت: ایثارگری و رشادت رزمندگان و شهدا برای همیشه در بین ملت ایران ماندگار و جاودان می‌ماند.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان افزود: امروز اگر شهدا بعد از ۳۰ سال همچنان تفحص می‌شوند این پیام را می‌رساند که ملت ایران نباید در مقابل دشمنان ظالم تسلیم شود.

این فرمانده ارشد نظامی در استان با تاکید بر اینکه باید با استفاده از داشته‌های خود در مسیر مقاومت قدم برداریم، گفت: نقشه راه را امام راحل و مقام معظم رهبری نشان داده اند و باید این مسیر ادامه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: با وحدت و اتحاد بین مردم، نیرو‌های مسلح و مسئولان شکست دشمن قطعی است و می‌توان از موانعی که دشمنان قسم خورده نظام اسلامی در پیش پای کشور می‌گذارند، عبور کرد.



انتهای پیام /ی

 

انتهای پیام/ی

 

تشییع شهدا

برچسب ها: شهدا ، محرم97
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.