سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هواشناسی استان مرکزی خبرداد؛

بارش‌های زودهنگام پاییزی در استان مرکزی

بارش‌های پاییزی در استان مرکزی حدود اواسط مهر ماه آغاز خواهد شد.

مرادی کارشناس مسئول پیش بینی هواشناسی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛گفت: آخرین خروجی مدل‌های پیش بینی بلند مدت بارش نشان می‌دهد بارش‌های پاییز آتی در استان مرکزی کمی زودتر از معمول و حدودا از اواسط مهر ماه آغاز خواهد شد و اولین بارش موثر احتمالا در اواخر مهر ماه خواهد بود.

مرادی افزود: عمده مدل‌های پیش بینی‌های بلند مدت نشان می‌دهند که بارش‌ها در ماه اکتبر (از نهم مهر ماه تا نهم آبان) بیشتر از نرمال خواهد بودو پس از آن تا آخر پاییز توافقی بین خروجی مدل‌ها وجود ندارد.

وی اضافه کرد: بر اساس خروجی پیش بینی‌های محیطی آمریکا در ماه نوامبر (از نهم آبان تا نهم آذر ماه) بارش‌ها در استان مرکزی نرمال تا کمی کمتر از نرمال خواهد بود.

بارش‌های مهرماه استان مرکزی بیش از حد طبیعی

کارشناس مسئول پیش بینی هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: انحراف بارش ماه اکتبر (از ۹ مهر تا ۹ آبان) از میانگین بلند مدت، بارش‌ها در این مدت در استان مرکزی بیش از نرمال پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: میانگین دمای هوا در ماه اکتبر (از نهم مهر تا نهم آبان) بین یک تا ۱.۵ درجه بیش‌تر از نرمال پیش بینی شده است.

مرادی تصریح کرد: در ماه‌های نوامبر و دسامبر (از نهم آبان تا نهم دی) میانگین دمای هوا بین ۰.۵ تا یک درجه بیشتر از نرمال پیش بینی شده است و این به معنی نبود نوسانات شدید دما ناشی از عبور یا استقرار سامانه‌های جوی نیست بلکه میانگین کلی دما را نشان می‌دهد و جزئیات تغییرات دما از الگوی نقشه‌های سینوپتیک پیش بینی می‌شود که هفتگی می‌باشد.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.