سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام آمادگی ورشو برای گفتگو درباره احداث پایگاه نظامی آمریکا در لهستان

وزیر دفاع ملی لهستان گفت ورشو آماده است درباره جزئیات پایگاه نظامی دائم آمریکا در لهستان با واشنگتن گفتگو کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ماریوژ بلاژاچاک، وزیر دفاع ملی لهستان، که به آمریکا سفر کرده، احتمال گشایش یک پایگاه نظامی دائم آمریکا در خاک کشورش را منتفی ندانسته و تاکید کرده است که برای این کار در کشورش ظرفیت‌های عینی و واقعی وجود دارد. 

او تصریح کرده دیدار کارگروه‌های دو کشور که مسئول رسیدگی به امور دفاعی هستند، برای بررسی همین موضوع صورت گرفته و ورشو آماده است درباره جزئیات پایگاه نظامی دائم آمریکا در لهستان با واشنگتن گفتگو کند.

وزیر دفاع لهستان حتی از آمادگی کشورش برای اختصاص اعتبارات لازم برای احداث پایگاه نظامی آمریکا سخن گفته است.

این مسئله پیش از این نیز از سوی برخی مقامات لهستان مطرح شده و برخی منابع از ضرورت اختصاص دو میلیارد دلار برای اجرای این طرح سخن گفته‌اند.

الکسی مارتینوف، مدیر موسسه بین‌المللی کشور‌های مدرن، در مصاحبه با راشاتودی اعلام کرد در واقع لهستان برای این که خود را به عنوان اصلی‌ترین متحد آمریکا در اروپا معرفی کند، حتی حاضر است از حاکمیت نظامی خود نیز صرفنظر کند.

این کارشناس روس افزود ورشو حتی آمادگی آن را دارد که مبالغ قابل توجهی در این پروژه سرمایه‌گذاری نماید این در حالی است که لهستان خود از جمله کشور‌هایی است که از کمک‌های مالی اتحادیه اروپا بهره می‌برد.

پس از الحاق شبه‎جزیره کریمه به خاک روسیه، ­کشور‌های شرق ­اروپا­ به شدت نگران­ سیاست‌ها و تحرکات روسیه در این منطقه هستند و همین مسئله را بهانه کرده‌اند تا حضور نظامی­ ناتو­ را در­ شرق­ اروپا­ تقویت کنند. ­از زمان بحران اوکراین در سال 2014، ­ناتو تلاش کرده است به اعضای خود در شرق اروپا در خصوص ظرفیت‌های پیشگیرانه ­ناتو­ در برابر­ تهدید‌های روسیه اطمینان خاطر بدهد، اما مقامات روسیه حضور ­ناتو ­را در ­شرق­ اروپا­ تهدیدی برای کشورشان می‌دانند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.