سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمادگی ۴۰ هزار کلاس درس برای سال تحصیلی جدید در فارس

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس فارس از آماده شدن حدود ۷ هزار و ۴۰۰ باب مدرسه با ۴۰ هزار کلاس درس برای آغاز سال جدید تحصیلی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرافراز موصلی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس فارس گفت: در یک سال گذشته ۴۵ باب فضای آموزشی شامل ۳۵ باب مدرسه با ۳۰۰ کلاس درس و ۳۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنای آموزشی ساخته یا بازسازی و بهسازی شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۲۵ درصد از کل فضا‌های آموزشی موجود در استان نیازمند ایمن سازی و بهسازی است، افزود: احداث، نوسازی و بهسازی ۴۵ فضای آموزشی از محل اعتبارات دولتی و کمک‌های خیرین انجام شده است.

موصلی در خصوص کمبود فضا‌های آموزشی در فارس، ادامه داد: هم اینک در شهرستان شیراز خصوصا در شهرک‌های اقماری و نقاط مهاجرپذیر بیشترین نیاز به احداث فضا‌های جدید آموزشی وجود دارد و در دیگر نقاط استان به ساخت مدارس جدید یا بازسازی مدارس قدیم نیاز است.

مدیرکل نوسازی مدارس فارس همچنین تصریح کرد: برای بازسازی هزار و ۸۰۰ باب مدرسه در استان به اعتباری بیش از هزار میلیارد تومان نیاز است که البته این مبلغ به تناسب موقعیت و تورم تغییر خواهد کرد.

موصلی، از فعال شدن بیش از ۲۵۰ طرح در استان خبر داد و گفت: این طرح‌ها به دلیل محدودیت‌های اعتباری در سال‌های قبل متوقف شده و نیمه کاره مانده بود.

مدیرکل نوسازی مدارس فارس تصریح کرد: عملیات ساخت ۱۲۰ طرح آموزشی و پرورشی از محل اعتبارات دولتی، خیرین و بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، در یک سال اخیر آغاز شده است.
انتهای پیام/ر

آماده شدن مدارس برای میزبانی از دانش آموزان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.