سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سران سامسونگ و ال‌جی، مون جائه این را در سفر به کره شمالی همراهی می‌کنند

سران ۵ شرکت بزرگ کره جنوبی از جمله سامسونگ و ال‌جی، رئیس‌جمهور این کشور را در سفر به پیونگ‌یانگ همراهی می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ریاست جمهوری کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد وارث شرکت بزرگ سامسونگ این کشور و رؤسای چند شرکت بزرگ دیگر روز سه‌شنبه مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، را در سفر به پیونگ‌یانگ همراهی می‌کنند.

لی جائه یونگ، نایب رئیس شرکت «سامسونگ الکترونیک» و چهره نمادین گروه صنعتی سامسونگ که گردش مالی آن یک پنجم تولید ناخالص داخلی کره شمالی است، در این سفر مون جائه این را همراهی می‌کند.

سران شرکت‌های «اس‌کا» و «ال‌جی» نیز در هیئت رسمی کره جنوبی رئیس جمهور کشورشان را در سفر به پیونگ‌یانگ همراهی می‌کنند. کیم یونگ هوان، نایب رئیس شرکت «هیوندای موتورز»، نیز از دیگر افرادی است که در این هیئت حضور دارد. موسس هیوندای موتورز یک پناهجوی کره شمالی بوده است.

هیونگ جئونگ اون، رئیس گروه «هیوندای»، نیز که یک شرکت دیگر است و در گذشته نیز در برخی پروژه‌های اقتصادی فرامرزی کره جنوبی نقش موثری ایفا کرده است، در هیئت اعزامی کره جنوبی به پیونگ‌یانگ حضور دارد.

رئیس هیوندای چند بار با کیم جونگ ایل، رهبر پیشین کره شمالی، دیدار کرد. وی همچنین یکی از اولین اتباع کره جنوبی است که با کیم جونگ اون، رهبر فعلی کره شمالی، دیدار کرده است.

کره شمالی و جنوبی پس از سال‌ها تنش در روابط دوجانبه، تلاش‌های گسترده‌ای را برای عادی‌سازی روابط دوجانبه آغاز کرده‌اند.

­

انتهای پیام/

 

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.