سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظارت دامپزشکی بر ذبح دام‌ها در دهه اول محرم

کارشناسان دامپزشکی استان قزوین در روز‌های محرم بر ذبح بهداشتی و شرعی دام‌ها نظارت می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ زینالی مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: ۱۶ اکیپ ثابت و سیار در روز‌های محرم بر ذبح بهداشتی و شرعی دام‌ها در استان به صورت رایگان نظارت خواهند کرد.

زینالی افزود: اکیپ‌های سیار به هیئت‌ها و دسته جات عزاداری اعزام می‌شوند و اکیپ‌های ثابت هم در ادارات دامپزشکی مستقرند.

وی اضافه کرد: در صورت تماس هم استانی‌ها با شماره تلفن ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲، کارشناسان دامپزشکی برای ذبح شرعی و بازرسی بهداشتی و همچنین تضمین حلال بودن و سلامت لاشه‌های کشتاری اعزام خواهند شد.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: رعایت نکات بهداشتی و استفاده از وسایل حفاظتی از جمله چکمه، لباس کار، دستکش و عینک برای ذبح دام ضروری الزامی است.

زینالی از عزاداران حسینی خواست برای حفظ بهداشت محیط و سلامت مصرف کنندگان و همچنین پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان ودام از کشتار دام در معابر عمومی خودداری کنند.

وی توصیه کرد: ضایعات حاصل از کشتار پس از جمع آوری در کیسه‌های زباله مناسب و مستحکم قرار داده و محل کشتار دام شسشتو وضدعفونی شود.
مدیر کل دامپزشکی تاکید کرد: برای از بین بردن آلودگی ویروسی احتمالی، لاشه دام به مدت ۲۴ و آلایش آن به مدت ۴۸ ساعت در دمای یخچال نگهداری و از مصرف گوشت وآلایش بصورت تازه خودداری شود.

انتهای پیام/

کارشناسان دامپزشکی در ایام محرم بر ذبح بهداشتی دام ها نظارت می کنند

برچسب ها: دامپزشکی ، محرم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.