سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر راه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سندی برای شناسایی حریم رودخانه‌ها وجود ندارد/ جلوگیری از ساخت و ساز در پهنه‌های گسل‌خیز تهران

ایزدی گفت: هم‌اکنون سندی برای شناسایی حریم رودخانه‌ها و جلوگیری از ساخت و ساز در این بخش‌ها وجود ندارد.

سعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه هم‌اکنون سندی برای نظارت بر روند ساخت و ساز در حاشیه شهرها و یا رودخانه‌ها وجود ندارد، گفت: تلاش می‌کنیم تا با اجرای طرح تفصیلی در شهرها سندی را برای نظارت بر روند ساخت و سازها ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: متأسفانه هم‌اکنون سندی برای شناسایی بستر رودخانه‌ها و اجرای آنها در حیات شهرها وجود ندارد و ما باید با اجرای طرح‌های به موقع دستگاه‌های نظارتی را در این بخش وارد کنیم.

معاون وزیر راه وشهرسازی  تأکید کرد: هم اکنون ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها و پهنه‌های گسل‌های زلزله مخاطراتی را در پی دارد که باید با یک پیش‌نگری از وقوع سوانح خطرناک جلوگیری کنیم.

ایزدی اظهار کرد: در ابتدا باید مناطق گسل‌خیز را در کلانشهرها شناسایی کنیم و به مراجع ذی‌ربط آنها را ارجاع دهیم تا در طرح تفصیلی از ساخت و ساز در این مناطق جلوگیری شود.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: خوشبختانه در شهر تهران به این موضوع از سوی مدیریت شهری توجه شده و تمامی ضوابط ساخت و ساز را در پهنه‌ها و مناطق ابلاغ کرده‌ایم.

وی ادامه داد: باید از صدور هرگونه پروانه بلندمرتبه سازی به ویژه مناطق گسل‌خیز پرهیز کنیم، زیرا که این مناطق جزو عرصه‌های پرمخاطره به شمار می‌رود.

ایزدی تصریح کرد: جلوگیری از ساخت و ساز در پهنه‌های پرمخاطره باید هم از سوی دولت و هم از سوی شهرداری‌ها اجرایی شود.

انتهای پیام/

سندی برای شناسایی بستر رودخانه‌ها وجود ندارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.