سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خدمت رسانی یک هزار و ۷۸۰ اتوبوس و مینی بوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت:خوشبختانه عمر ناوگان حمل و نقل عمومی سازمان اتوبوسرانی در کلانشهر مشهد نسبت به سایر شهر‌های کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: باوجود یک هزار و ۷۸۰ دستگاه اتوبوس متوسط زمان انتظار برای اتوبوس و مینی‌بوس ۴:۲ دقیقه محاسبه شده است؛ با این وجود کماکان باید در جهت ارتقاء و بهبود شرایط حمل و نقل عمومی شهر مشهد تلاش کرد.

وی با بیان اینکه حوزه حمل و نقل کشور سال‌هاست که با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و هرچه پیگیری کرده‌ایم به نتیجه مناسبی دست نیافته‌ایم، افزود: مهمترین مسئله ما در زمینه حمل و نقل، ناوگان فرسوده است و روش‌ها و رویکرد‌های اتخاذ شده، امروز برای بهبود وضعیت از بازدهی کافی و مناسبی برخوردار نیستند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد با بیان اینکه مشهد سالانه میزبان بیش از ۲۰ میلیون زائر و گردشگر ایرانی و خارجی است و از همین‌رو توجه خاص و ویژه‌ای را از سوی تمامی نهاد‌های ذی‌ربط می‌طلبد، گفت: شورای پنجم شهر مشهد با وجود تنگنا‌های مالی و مشکلات مختلف، نسبت به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی توجه ویژه‌ای داشته و در اواخر سال قبل نیز شاهد ورود ۲۱۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی بودیم.

بهاروند افزود: در حال حاضر در شهر مشهد یک هزار و ۶۰۰ دستگاه اتوبوس و بیش از ۱۸۰ دستگاه مینی‌بوس وظیفه خدمت‌رسانی به شهروندان را بر عهده داشته‌اند که از این تعداد، ۱۵۵ دستگاه اتوبوس و ۵۵ دستگاه مینی‌‎بوس نوسازی شده‌اند.

سهم اتوبوسرانی از حمل و نقل عمومی مشهد، فقط ۱۵.۵ درصد است

وی با تاکید بر اینکه هیچ اتوبوس و مینی‌بوسی با عمر بالای ۱۰ سال در شهر مشهد خدمات‌رسانی نمی‌کند و از رده خارج می‌شود، گفت: خوشبختانه عمر وسایل حمل و نقل عمومی سازمان اتوبوسرانی در کلانشهر مشهد نسبت به سایر شهر‌های کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده، به نحوی که میانگین سن ناوگان ۷.۲ سال است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهدافزود: در شهر مشهد ۱۳۷ خط اتوبوسرانی فعالیت می‌کنند و متوسط زمان انتظار برای اتوبوس و مینی‌بوس ۴:۲ دقیقه محاسبه شده است؛ با این وجود کماکان باید در جهت ارتقاء و بهبود شرایط حمل و نقل عمومی شهر مشهد تلاش کرد چرا که سهم اتوبوسرانی از حمل و نقل عمومی تنها ۱۵.۵ درصد است و این عدد باید افزایش یابد.

بهاروند گفت: نوسازی ناوگان در برنامه‌های مدیریت شهری قراردارد و یکی از اولویت‌ها، استفاده از ناوگان با سوخت پاک است.

انتهای پیام // ف. ک

سازمان اتوبوسرانی در مشهد  از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.