سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی خودرو/

رنو استپ وی را بشناسید

با توجه به علاقه روز افزون بازار داخلی به خودرو‌های شاسی بلند، پارس خودرو زمان را غنیمت شمرده است تا با تولید نسخه رنو ساندرو ، مشتاقین به خودرو‌های کراس اوور را جذب کند.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به علاقه روز افزون بازار داخلی به خودرو‌های شاسی بلند و کراس اوور، پارس خودرو زمان را غنیمت شمرده است تا با تولید نسخه مرتفع‌تر رنو ساندرو بتواند مشتاقین به خودرو‌های کراس اوور را جذب کند.

قابل توجه است که پارس خودرو تصمیم به تولید نسل اول ساندرو استپ وی کرده، که از لحاظ ظاهر بسیار مشابه ساندرو تولیدی در حال حاضر این مجموعه است. 

ساندروی استپ وی دارای طول ۴۰۲۴ میلی متر، ارتفاع ۱۵۶۴ میلی متر، فاصله بین دو محور ۲۵۸۸ میلی متر و عرض ۱۷۵۳ میلی متر (بدون احتساب آینه ها) است. ساندرو استپ وی نسبت به مدل استاندارد ساندرو طبق کاتالوگ رسمی سازنده و بررسی نشریات معتبر ۲۰ تا ۳۰ میلی متر (این مقدار طبق ادعای پارسخودرو ۵۰ میلی متر می‌باشد) بسته به بازار عرضه شده، افزایش ارتفاع را تجربه کرده است. این افزایش ارتفاع موجب شباهت این خودرو با کراس اوور‌ها در ذهن بینندگان می‌شود.

از تغییرات استپ وی نسبت به مدل استاندارد ساندرو می‌توان به استفاده از پارکابی و دستگیره‌های کروم کاری شده و قاب آینه و فلاپ‌های در زیر سپر جلو و عقب نقر‌های رنگ اشاره کرد. از دیگر تغییرات ظاهری میتوان به رینگ‌های ۱۶ اینچی آلومینیومی و ریل‌های سقف نام برد. ظاهر تیره تر کاسه چراغ‌های جلوی خودرو، نمایی اسپورت‌تر نسبت به ساندرو به بیننده القا می‌کند. نکته مهم در طراحی ظاهری استیکر Step Way روی درب راننده است که حتی بینندگان کم توجه تر را هوشیار به تفاوت این خودرو با ساندروی معمولی می‌کند.

می‌توان به راحتی ادعا کرد که استپ وی در بخش طراحی داخلی، کپی برابر اصل با نسخه ساندرو استاندارد است. اما اگر کمی تیزبین باشید به این مطلب پی خواهید برد که جایگاه شاسی بوق خودرو از کنار فرمان به مشابه خودرو‌های روز دنیا بر روی سینه فرمان منتقل شده است. (امید است این تغییر ارگونومیک در نسخه تولید داخل به جهت همسان سازی تولید با ساندرو حذف نگردد)

از آن جایی که پارس خودرو متاسفانه مبادرت به تولید نسل اول استپ وی کرده است، مشتریان از موتور‌های نسل جدید رنو همانند TCe ۹۰ و dCi ۹۰ که به ترتیب موتور‌های بنزینی و دیزل سه سیلندر با حجم ۹۰۰ سی سی و مجهز به توربوشارژر و استاندارد آلایندگی یورو ۶ هستند، محروم خواهند ماند.

همان طور که گفته شد با توجه به نسل خودروی تولیدی، از موتور نام آشنا k۴m رنو، مشابه به موتور‌های استفاده شده در ساندرو و ال۹۰ استفاده شده است. موتور مورد نظر با حجم ۱۶۰۰ سیسی و ۱۶ سوپاپ توانایی تولید ماکزیمم ۱۰۵ اسب بخار و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. طبق ادعای مدیران پارس خودرو، این خودرو با گیربکس مختص به خود، در دو نسخه اتوماتیک و دستی به بازار ارائه خواهد شد.

از نظر امکانات این خودرو مشابه به ساندرو مجهز به چهار شیشه برقی، سیستم رادیو و پخش مجهز به usb، دو ایربگ، سیستم تهویه مطبوع دستی، ترمز‌های دیسکی در جلو و کاسه‌ای در عقب به همراه سیستم‌های کمکی ABS و EBD، فرمان هیدرولیک و فضای بار ۳۲۰ لیتر خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: نبض بازار ، خودرو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.