سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نکات بهداشتی تهیه وتوزیع موادغذایی در هیات های مذهبی

کارشناس مسئول سلامت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه رعایت اصول بهداشتی را برای تهیه وتوزیع موادغذایی در هیات های مذهبی لازم و ضروری دانست .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، خدادادیان کارشناس مسئول سلامت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه باتوجه به فرارسیدن ماه محرم وعزاداری اباعبدالله الحسین (ع) رعایت اصول بهداشتی را برای تهیه وتوزیع موادغذایی در هیات های مذهبی لازم و ضروری دانست و گفت: مدیران این هیأت ها در تهیه وتوزیع هرگونه موادغذایی نسبت به خریدمواد اولیه دقت نموده وضمن توجه به اطلاعات ومشخصات درج شده برروی بسته بندی ، ازخرید مواد اولیه بی کیفیت ونامرغوب جداخودداری نمایند.

وی با بیان اینکه مدیران هیأت ها موادغذایی و نذری خود را در یک مکان بهداشتی و تمیز طبخ نموده و از دخالت افراد ناشناس درتهیه وطبخ غذاجلوگیری نمایند گفت: نسبت به رعایت اصول بهداشت فردی،بهداشت ابزارکار و بهداشت موادغذایی دقت وتوجه لازم را داشته باشند.

وی توصیه کرد: ترجیحا در توزیع نذورات از ظروف خانگی استفاده شود و در صورت ضرورت استفاده از ظروف یکبارمصرف،ترجیحا از ظروف یکبار مصرف باپایه گیاهی استفاده شود.

خدادادیان همچنین افزود: در خرید ظروف یکبار مصرف سعی شود که حتما از مراکز معتبر و دارای مجوز بابسته بندی مشخص و تاریخ تولید و مصرف وهمچنین آرم سیب سلامت ومهر استاندارد خرید گردد.

وی در پایان توصیه کرد: عزاداران حسینی می توانند هرگونه مشکل بهداشتی را باسامانه شبانه روزی وآنلاین ۱۹۰وزارت بهداشت مطرح کنند.

انتهای پیام/د

رعایت اصول بهداشت فردی،بهداشت ابزارکار و بهداشت موادغذایی در هیات های مذهبی

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، نذری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.