سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز برداشت چغندر قند در خراسان شمالی

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: برداشت چغندر قند در سطح ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از کشتزار‌های خراسان شمالی آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛، محمدنقی کاظمیان مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سطح کشت این محصول در استان، به علت کمبود آب ۵۷۰ هکتار نسبت به پارسال کاهش یافته است.
وی افزود: از سطح زیر کشت امسال ۲ هزار و ۶۳۲ هکتار بهاره و مابقی به صورت نشایی بوده است.
کاظمیان عملکرد چغندر قند در این استان را ۴۵ تن در هکتار عنوان کرد و گفت: پارسال سه هزار و ۳۷۰ هکتار از کشتزار‌های استان زیر کشت چغندر قند رفته بود که ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار آن بهاره بود.
وی خشکسالی و مشکل کم آبی را مهم‌ترین چالش در حوزه کشت چغندر خواند و گفت: سرمای آذرماه سال ۹۵ تمام کشت پاییزه را از بین برد که این امر موجب شد کشاورزان امسال رغبتی به کشت در این فصل نداشته باشند.
کاظمیان، میزان آب مصرفی کشتزار‌های چغندر قند استان را ۱۶ هزار مترمکعب در سال عنوان کرد و افزود: در صورت استفاده از سامانه‌های آبیاری نوین، آب مصرفی به ۱۰ هزار مترمکعب خواهد رسید.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: هم اکنون ۵۳ درصد کشتزار‌های چغندر استان به شیوه سنتی و ۴۷ درصد با شیوه‌های نوین آبیاری می‌شود.
وی افزود: با کشت نشایی انتظاری میزان آب مصرفی محصول با ۵۵ درصد عملکرد آبیاری، به ۶ هزار متر مکعب کاهش خواهد یافت.
انتهای پیام/ط
منبع/ایرنا


برداشت چغندر قند در ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.