سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حزب کارگر انگلیس تهدید کرد به توافقنامه خروج از اتحادیه اروپا رای منفی می‌دهد

حزب مخالف اصلی انگلیس هشدار داد به طرح پیشنهادی ترزا می‌ برای دستیابی به توافقنامه برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رای منفی خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، حزب کارگر انگلیس، حزب مخالف اصلی این کشور روز جمعه هشدار داد به طرح پیشنهادی ترزا می، نخست وزیر محافظه کار انگلیس برای دستیابی به توافقنامه برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، برکسیت، رای منفی خواهد داد.

امیلی تورنبری، سخنگوی حزب کارگر در گفتگو با روزنامه فایننشال تایمز گفت: "اگر آن‌ها در ماه اکتبر به طرف ما بیایند و بگویند «شما باید این تکه کاغذ را تایید کنید، زیرا در غیر این صورت به هیچ وجه توافقی به دست نخواهد آمد»، ما این کار را نخواهیم کرد".  

به گفته این مقام حزب کارگر، پیشنهاد ترزا می‌ موسوم به "طرح چکرز" که حفظ روابط تنگاتنگ با اتحادیه اروپا را برای تجارت کالا‌ها و محصولات کشاورزی حفظ می‌کند، اما خدمات را حفظ نمی‌کند، "بی معنی" است.

حزب کارگر خواستار است هرگونه توافقی با اتحادیه اروپا "دقیقا همان مزایای" تعلق به بازار واحد و اتحادیه گمرکی را تامین کند، اما ترزا می‌ و اتحادیه اروپا با توجه به خطوط قرمز لندن که از حفظ رفت و آمد آزاد اشخاص امتناع می‌کند، چنین توافقی را غیرممکن ارزیابی می‌کنند.

لندن و بروکسل امیدوارند تا نشست سران اروپا در ماه اکتبر یا حداکثر تا آغاز ماه نوامبر به توافقنامه‌ای دست یابند که به این ترتیب فقط چند ماه تا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که برای ۲۹ مارس پیش بینی شده است، فرصت دارند. توافقنامه باید در پارلمان‌های ۲۷ کشور اروپایی و همچنین در پارلمان انگلیس تصویب شود که ترزا می‌ در آنجا از اکثریت بسیار ضعیفی برخودار است. در صورتی که توافقنامه رد شود، ادامه رویداد‌ها مبهم باقی می‌ماند هر چند که دو طرف به طور فنی برای احتمال برکسیت بدون دست یابی به توافق آماده می‌شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.