سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحلیل‌گر مسائل اقتصادی :

رونق صنعتی کشور با سرمایه‌گذاری در پسکرانه بنادر‌/ ارگان هایی دریایی برای رشد بنادر، همکاری کنند

رزاقی با بیان اینکه یکی از اهداف دولت، توسعه فعالیت‌های صنعتی است، گفت: برای آنکه این توسعه رخ دهد، سرمایه‌گذاری و حضور سرمایه‌گذاران در پسکرانه بنادر ضروری است تا به رونق تولید و صنعت کمک کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری سازمان بنادر و دریانوردی، ابراهیم رزاقی در پاسخ به این سؤال که‌ بنادر کشور برای توسعه به چه نکاتی باید توجه کنند؟ بیان کرد:‌ یکی از بخش های اقتصادی که همواره روند توسعه‌ای خود را حفظ کرده، بنادر است؛ بندر یک بخش پویا است که اگر در جای خود قرار نگیرد و سرمایه‌گذار جذب نکند، موقعیت خود را از دست می‌دهد و کشورهای رقیب فرصت ها را از آن خود می‌کند.

وی با بیان اینکه بنادر فقط نقش تخلیه و بارگیری کالا ندارند، تصریح کرد: ما در ترانزیت کالا به کشورهای همسایه باید فعالانه عمل کنیم‌؛ در این حوزه یکی از کشورهای هدف «قطر» است.

رزاقی اضافه کرد: برای آنکه بتوان از صادرات کالا به کشورهای همسایه بهره‌مند شد می توان مدیریت کالاهای ارسالی و دریافتی را در یک اسکله و محوطه مشخص انجام داد.

وی افزود: نکته دیگری که در موضوع بنادر اهمیت دارد، توسعه پسکرانه بنادر است، یکی از دغدغه‌های دولت توسعه فعالیت های صنعتی است برای آنکه این توسعه رخ دهد سرمایه‌گذاری و حضور سرمایه‌گذاران در پسکرانه بنادر مهم است که به رونق تولید و صنعت کمک می‌کند.

وی تأکید کرد: وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت برای آنکه پسکرانه بنادر توسط سرمایه‌گذاران صنعتی مورد استقبال قرار گیرد باید برنامه‌ریزی و همکاری کنند.

تحلیل‌گر مسایل اقتصادی با بیان اینکه بنادر کشور به سمت نسل سوم شدن حرکت کردند و این امر بسیار مهم است، گفت: با هماهنگی ارگان‌های دریایی بنادر کشور رشد پیدا می‌کند و در نهایت شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه ضرورت دارد بخش خصوصی داخلی با شرکای خارجی در بنادر کشور حضور یابد، اظهار داشت: بخش خصوصی داخلی با اطمینان از اینکه سرمایه‌گذاری او سوددهی بالایی دارد می‌تواند سرمایه‌گذاران خارجی را برای شراکت و همکاری دعوت کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.