سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظرسنجی: بیش از نیمی از مردم فرانسه آمریکا را غیرقابل اعتماد می‌دانند

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد اعتماد مردم فرانسه به دولت آمریکا به طور قابل توجهی خدشه‌دار شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد بیش از نیمی از مردم فرانسه دیگر آمریکا را شریکی قابل اعتماد نمی‌دانند. این نظرسنجی تحت نظر اندیشکده فرانسوی «بنیاد نوآوری‌های سیاسی» انجام شده است.

1007 شهروند فرانسوی در این نظرسنجی که در بازه زمانی 10 تا 11 سپتامبر انجام شده است، شرکت داشته اند. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد طی چهار سال گذشته، احساسات موافق با آمریکا در میان مردم فرانسه به شدت کاهش یافته است؛ به طوری که تنها 44 درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند به باور آن‌ها، آمریکا با ریاست جمهوری دونالد ترامپ، همچنان به عنوان «متحدی قابل اعتماد» برای پاریس باقی مانده است. این در حالی است که در دولت پیشین آمریکا، این رقم 77 درصد اعلام شده بود.

اکثر شرکت‌کنندگان (نزدیک به 54 درصد) اعلام کردند «نظر بسیار نامساعدی» نسبت به ترامپ دارند. در این میان، تنها 17 درصد آن‌ها اعلام کرده اند از رئیس جمهور آمریکا رضایت دارند.

حامیان حزب راست‌گرای جبهه ملی فرانسه، تنها گروهی بوده اند که نظر مساعدی نسبت به ترامپ داشته اند. 42 درصد شرکت‌کنندگان حامی این حزب، از ترامپ نیز حمایت کرده اند.

با وجود این، 78 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده اند آمریکا تاثیری منفی بر رشد اقتصادی فرانسه داشته است. پس از تصمیم ترامپ مبنی بر خروج آمریکا از توافق آب و هوایی پاریس، اکنون 88 درصد مردم فرانسه اعلام کرده اند کاخ سفید را در مبارزه با تغییرات اقلیمی، دشمن خود می‌دانند.

روابط میان فرانسه و آمریکا، دو متحد دیرینه، در ماه‌های اخیر و در پی تصمیم واشنگتن مبنی بر اتخاذ رویکردی حمایت‌گرایانه در مسئله تجارت، به تیرگی گرایید. در بهار سال جاری، دونالد ترامپ با اشاره به منافع ملی آمریکا، بر واردات فولاد و آلومینیوم از اتحادیه اروپا تعرفه‌های مالیاتی وضع کرد. این اقدام، خشم سران کشورهای اروپایی، از جمله امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، را برانگیخت. با این حال، ترامپ این تهدید خود را به مرحله اجرا درآورد و از تاریخ 1 ژوئن، تعرفه‌های گمرکی جدید را علیه اتحادیه اروپا وضع کرد. این اتحادیه نیز اقداماتی را در جهت مقابله به مثل با این تصمیم، اتخاذ کرده است.

از دیگر دلایل سرد شدن روابط میان واشنگتن و پاریس، تصمیم ترامپ مبنی بر خروج از توافق هسته‌ای ایران بود. آمریکا هشدار داده است شرکت‌های خارجی فعال در ایران را مجازات خواهد کرد. شرکت‌های فرانسوی مانند شرکت توتال نیز قربانی تحریم‌های آمریکا شده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، آمریکا ، نظرسنجی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۱۳ ۲۳ شهريور ۱۳۹۷
فقط فرانسویا ؟