سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۱۴ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با افزایش ۱۴ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید، ۳۹۰ کلاس درس به ۲ هزار و ۳۳۰ واحد آموزشی استان بوشهر افزوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  ناصر کرمی صبح امروز در نشست بررسی بازگشایی مدارس استان بوشهر با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی با بیان ضرورت تقویت جایگاه واقعی فرهنگیان به ویژه مطالبات آنان در زمینه وضعیت معیشتی، اظهار داشت: در این موقعیت اقشار آسیب پذیر، چون معلمان و فرهنگیان باید در صدر توجه و عنایت برنامه‌ریزان ملی قرار گیرند، چون در غیر این صورت چندان امیدی به تربیت نسل آینده ایران اسلامی نیست و مقوله تعلیم و تربیت که همیشه مورد تذکر رهبر انقلاب بوده است بی توجهی به آن صدمات و لطمات جدی می‌بیند.

کرمی، با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نیازمند همکاری، همراهی و مشارکت آحاد جامعه است افزود: مدارس در آغاز سال تحصیلی با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند و در این زمینه لازم است قوانین جدی‌تر برای مشارکت‌های مردمی و سازمانی که مسائل آموزش و پرورش را لحاظ کند به تصویب برسد.

وی تصریح کرد: تجربه شورا‌های آموزش و پرورش نشان می‌دهد که بعضی از قوانین موجود مورد اعتنا و توجه نهاد‌های مسئول قرار نمی‌گیرد که شهرداری‌ها، نمونه بارز چنین وضعیتی می‌باشند و باید عزم و اراده جدی‌تری در دولت نسبت به این موضوع در دست اقدام قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: تجربه موفق مشارکت و همیاری همه جانبه استانداری، دهیاری‌ها و آموزش و پرورش استان در سالیان گذشته به عنوان طرح تقویت بنیه علمی ثابت کرد که با مشارکت و هم افزایی می‌توان به توفیقات مطلوبی رسید.

وی از اتقاء جایگاه آموزش و پرورش استان بوشهر خبردادو بیان کرد: ارتقای جایگاه آموزش و پرورش استان در مقوله‌های آموزشی و همچنین دستیابی به رتبه‌ها و نتایج خوب در کنکور سراسری، درصد قبولی، ارتقا میانگین نمره و کیفیت بخشی به آموزش مدلی موفق از این طرح را رقم زد که می‌توان در گستره ملی نیز آن را تعمیم داد.

وی با تاکید بر بستر سازی مطلوب برای مشارکت و همکاری در برنامه‌های آموزش و پرورش تصریح کرد: دولت می‌تواند نهاد‌های مسئول به ویژه شوراها، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها را به همکاری، تسهیل و بسترسازی بیشتری برای فرهنگ سازی در این زمینه فرا به‌خواند.

کرمی با بیان اینکه نظام پرداخت‌های مالی با توجه به مختصات جغرافیایی، اقلیمی و استراتژیکی نیاز به تجدید نظر دارد افزود: در بعضی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها این تجدید نظر روی داده، ولی آموزش و پرورش در این زمینه مثل همیشه با مظلومیت مواجه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه محرومیت‌های استان در ازای تسهیلات، امکانات و نظام پرداخت متفاوتی مانند حق نوار مرزی، حق آلایندگی، بدی آب و هوا و ... می‌توان جبران کرد افزود: با وجود اینکه نبض اقتصادی کشور در این استان است اماهنوز در شهرستان‌ها و مناطق این استان، آموزش و پرورش و فرهنگیان از حداقل مواهب بی‌بهره‌اند و استدعای فرهنگیان استان در این خصوص توجه دولت به آنان است.

کرمی با اشاره به فعالیت تحصیلی ۲۳۰ هزار و ۸۲۰ دانش آموز استان در سال تحصیلی پیش‌رو اظهار داشت: این تعداد دانش آموز در قالب ۷ هزار و ۹۵۰ کلاس درس در ۲ هزار و ۳۳۰ واحد آموزشی، سال تحصیلی خود را آغاز می‌کنند.

وی از افزایش دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید نسبت به سال قبل خبرداد و خاطر نشان کرد:با افزایش ۱۴ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید، ۳۹۰ کلاس درس افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه مهمترین چالش پیش روی آموزش و پرورش استان کمبود نیروی انسانی است گفت: مجموع نیروی انسانی موجود در آموزش و پرورش استان ۱۴ هزار و ۳۷۵ نفر است که از این تعداد یک هزار و ۵۲ نفر حق التدریس و ۱۹۱ نفر سرباز معلم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: با توجه به اینکه برای سال تحصیلی جدید ۶۲ هزار و ۴۷۶ ساعت هفتگی از فعالیت‌های مدارس یعنی معادل دو هزار و ۶۰۳ نفر به صورت غیر موظف از طریق حق التدریس آزاد، اضافه کار شاغلان و بازنشستگان و خرید خدمات و بسته‌های حمایتی پوشش داده می‌شود.

کرمی با بیان اینکه ۵۵۲ نفر از فرهنگیان استان بوشهر در پایان شهریورماه بازنشسته می‌شوند گفت: امسال از طریق فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و استخدام آزاد ۲۶۶ نفر جذب آموزش و پرورش استان بوشهر می‌شود که در مجموع ۲ هزار و ۸۸۹ نفر نیروی آموزشی کمبود داریم و با احتساب یک‌هزار و ۵۲ نیروی حق التدریس باید یک‌هزار و ۸۳۷ نفر به صورت غیر موظف پوشش داده شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان بوشهر خاطرنشان کرد: امیدواریم با تقویت مدارس شبانه‌روزی و حمایت از طرح روستا مرکزی و تجمیع مدارس زیر نرم بتوانیم تعداد زیاد کمبود نیروی انسانی را جبران کنیم و در آغاز سال تحصیلی پیش‌رو کلاس بدون معلم نداشته باشیم.

انتهای پیام/ م

۳۹۰ کلاس درس جدید به فضاهای آموزشی استان بوشهر افزوده می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.