سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در شیراز برگزار شد + تصاویر

همایش عظیم شیرخوارگان حسینی در ۵۰۰ نقطه فارس با مرکزیت و محوریت حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عظیم‌ ترین اجتماع مادران و شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم‌الحرام به نام روز جهانی حضرت علی اصغر (ع) همزمان با سراسر کشور و جهان در ۵۰۰ نقطه فارس برگزار شد.

این مراسم به صورت مستقیم از شبکه استانی فارس و شبکه‌های مختلف سراسری پخش و ۷۰ هزار دست لباس شیرخوارگان حسینی در بین شرکت‌کنندگان توزیع شد.

ماهیت این حرکت واقع‌گویی حادثه عاشوراست، آن هم با نقطه عطف و محوریت شهادت حضرت علی اصغر (ع)، در این مراسم قصه یک اتفاق بزرگ که در هزار سال پیش اتفاق افتاده است برای مردم با حضور مادران و نوزادان با زبان احساس و عاطفه بازگو شد.

مادران با حضور در این مراسم نوزادان‌شان را با لباس سبز، به عنوان نماد پرچم علوی و با پیشانی‌بند «یا صاحب‌الزمان (عج)»، «یا علی‌اصغر حسین (ع)»، «یا حسین (ع)» و «یا رقیه (س)» نذر قیام صاحب‌الزمان (عج) کرده و فرزندان خود را با فرهنگ مهدوی بزرگ می‌کنند.

در همین راستا از جمله برنامه‌های این مراسم «نذر‌نامه خوانی» است که توسط مادران شرکت‌کننده قرائت شد.

متن نذرنامه به این شرح است: «یا صاحب‌الزمان (عج) فرزندم را نذر یاری قیام تو می‌کنم، او را برای ظهور نزدیکت برگزین و حفظ کن، یا مسیح حسین (ع)، یا علی اصغر (ع) ادرکنی».

همایش شیر خوارگان حسینی همزمان با استان فارس در ۵ هزار و ۳۰۰ نقطه کشور و ۴۱ کشور دیگر در فضایی معنوی همراه با نوحه‌خوانی و عزاداری در مساجد و بقاع متبرکه برگزار شد.

معرفی حضرت علی اصغر (ع) به جهان سند بی‌گناهی امام حسین (ع) است و هدف مادران همراه با نوزادان‌شان در این مراسم آگاهی‌بخشی به جهان در این زمینه بوده است.

همایش شیرخوارگان حسینی در ایران ثبت ملی شده و درخواست ثبت آن در زمره میراث جهانی، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) نیز ارایه شده است.

انتهای پیام/ر

همایش شیرخوارگان حسینی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.