سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کوبا ادعای دست داشتن روسیه در حملات صوتی به دیپلمات‌های آمریکایی را کذب خواند

وزارت خارجه کوبا ادعای شبکه تلویزیونی ان. بی. سی. نیوز آمریکا را مبنی بر این که روسیه در حملات صوتی به دیپلمات‌های آمریکایی در کوبا دست داشته است، بی‌اساس خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه کوبا روز پنجشنبه، ادعای شبکه تلویزیونی ان بی سی نیوز آمریکا را مبنی بر این که روسیه در حملات صوتی به دیپلمات‌های آمریکایی در کوبا دست داشته است، بی‌اساس دانست.

کارلوس فرناندز دی کاسیو، مسئول دپارتمان آمریکا در وزارت امور خارجه کوبا، با رد اخبار و گزارش‌های شبکه ان.بی.سی. نیوز آمریکا درباره دخالت احتمالی روسیه در حملات صوتی به دیپلمات‌های آمریکایی در هاوانا تاکید کرد: اینها جز گمانه‌زنی‌هایی توهم‌آمیز چیز دیگری نیست. گزارشی که این شبکه آمریکایی در رابطه با ماجرای مرموز مشکلات جسمی دیپلمات‌های آمریکایی در کوبا ضد روسیه منتشر کرد، یک بازی خطرناک است.

دی کاسیو تاکید کرد این شبکه بدون این که اسناد و شواهدی در تایید ادعای خود ارائه کند با استناد به منابع خبری ناشناس و داستان‌پردازی از توطئه یک کشور ثالث در این قضیه سخن گفته است. بر خلاف ادعاهای مطرح شده دیپلمات هیچ کشور خارجی در کوبا هدف حمله قرار نگرفته است.

شبکه ان.بی.سی. نیوز آمریکا روز سه شنبه گزارش داد در تحقیقاتی که در قضیه مشکوک مشکلات جسمانی دیپلمات‌های آمریکایی در کوبا و چین صورت می گیرد، روس‌ها اصلی ترین مظنون هستند. ان بی سی نیوز با استناد به اظهارات چندین خبرچین ناشناس اعلام کرد طبق شنودهایی که پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) و آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) انجام داده اند، روسیه در صدر فهرست مظنونان این ماجرا قرار دارد. با این حال، ان.بی.سی. نیوز تصریح کرد این یافته ها اسناد و شواهد کافی نیستند تا واشنگتن بتواند با استفاده از آنها روسیه را متهم کند.

ماجرای پرهیاهوی «استفاده از سلاح صوتی ضد دیپلمات‌های آمریکایی» در کوبا تابستان گذشته رسانه‌ای شد. دولت آمریکا مدعی شده است علاوه بر احتمال حملات صوتی، احتمال‌های مختلف از جمله حمله ویروسی را به دیپلمات‌های این کشور در کوبا به عنوان علت بیماری ناشناخته چندین دیپلمات بررسی می کند. مقامات کوبا نیز هرگونه دخالت در این ماجرای عجیب و غریب را تکذیب می کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.