سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کابران آسیب و تهدیدات شبکه‌های اجتماعی غیربومی را جدی بگیرند

رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: کابران آسیب و تهدیدات شبکه‌های اجتماعی غیربومی را جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، سرهنگ دوم محمدعلی آدینه‌لو رئیس پلیس فتا استان گفت : فرامکان و فرازمان بودن اینترنت و در دسترس بودن آن، موجب شکل‌گیری شیوه جدیدی از تعاملات اجتماعی نسبت به گذشته شد و همچنین تغییراتی شگرف در سبک زندگی، تعاملات اجتماعی و حتی مشارکت سیاسی و نحوه آن به وجود آورد.

سرهنگ آدینه لو ادامه داد : اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مانند بسیاری از پدیده‌های دیگر دارای پیامدهای مثبت و منفی می‌باشد که با برنامه‌ریزی و بالا بردن سطح آگاهی عمومی می‌توان از آثار و دستاوردهای مثبت آن بهره گرفت و پیامدهای منفی را به حداقل رساند.

وی خاطر نشان کرد: شبکه‌های اجتماعی غیربومی به‌دلیل عدم رعایت برخی اصول اخلاقی و عدم همخوانی با فرهنگ و تمدن ایرانی می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را به بنیان خانواده وارد نماید.

به گفته رئیس پلیس فتا زنجان ، افراد سودجو و کلاهبردار با استفاده از محیط برخی شبکه‌های‌ اجتماعی پرمخاطب این فضا را محلی برای انجام عمل مجرمانه خود نموده و آسیب‌هایی در حوزه‌‌های مختلف به نوجوان یا خانواده‌‌ها وارد می‌نمایند.

وی در ادامه به علل افزایش جرائم سایبری اشاره کرد و گفت : جذابیت و تنوع نرم‌افزارهای فضای مجازی، پایین بودن قیمت این ابزارها، وجود سیم کارت‌های بدون هویت، از دلایل افزایش جرائم فضای مجازی است.

سرهنگ دوم آدینه‌لو در ادامه تصریح کرد: پایین بودن آگاهی کاربران باعث سوء استفاده افراد فرصت طلب در فضای مجازی شده است از این رو سرقت و اخاذی از طریق انتشار تصاویر شخصی و خصوصی افراد از جرائم شایع در فضای مجازی می‌باشد که پیشگیری از این گونه موارد، دقت بالای شهروندان در استفاده از این فضا را می‌طلبد.

رئیس پلیس فتا زنجان در پایان ازهمشهریان و هموطنان ست تا در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق 110 گزارش دهند.


انتهای پیام /ک


جذابیت و تنوع نرم‌افزارهای فضای مجازی از علل عمده افزایش جرایم در این فضا است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.