سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انگلیس: در صورت عدم انعقاد توافق، صورت‌ حساب جدایی از اروپا را به طور کامل نمی‌پردازیم

وزیر امور برکسیت انگلیس اعلام کرد در صورتی که لندن و اتحادیه اروپا درباره برکسیت توافق نکنند، لندن کل صورت حساب مالی جدایی از اتحادیه اروپا را پرnاخت نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دومینیک راب، وزیر امور برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) در کابینه انگلیس بار دیگر روز پنجشنبه خطاب به رهبران اتحادیه اروپا تاکید کرد در صورتی که انگلیس و اتحادیه اروپا درباره برکسیت توافق نکنند، لندن کل صورت حساب مالی جدایی از اتحادیه اروپا را پراخت نخواهد کرد.
 
دومینک راب تاکید کرد یکی از پیامدهای سناریو عدم امضای توافق میان لندن و بروکسل یقینا این خواهد بود که دولت انگلیس پرداخت مبالغی را که در چارچوب توافق نامه اولیه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مد نظر قرار داده شده است، تقبل نخواهد کرد.

وزیر امور برکسیت به توافق نامه اولیه‌ای اشاره کرد که دسامبر گذشته میان اتحادیه اروپا و انگلیس در خصوص مبالغی که انگلیس باید برای خروج از اتحادیه اروپا بپردازد، امضا شد.

طبق این توافق نامه، دولت انگلیس باید برای جدا شدن از جمع کشورهای اتحادیه اروپا نزدیک به سی و نه میلیارد پوند ( چهل و چهار میلیارد یورو) به بروکسل پرداخت کند.

دومینک راب تصریح کرد :" مسلما در صورت عدم توافق میان لندن و بروکسل، دولت انگلیس تعهدات قانونی را که در قبال اتحادیه اروپا داده است، به رسمیت خواهد شناخت با این حال مبلغ نهایی که بابت جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا به بروکسل پرداخت خواهد شد به مراتب کمتر از آن چیزی است که دسامبر گذشته بر سر آن توافق شد. این نه یک تهدید است و نه یک ضرب الاجل، بلکه یک نتیجه گیری است."

وزیر امور برکسیت در کابینه ترزا می تاکید کرد:" من دقیقا همان چیزی را می گویم که پیش از این در جریان مذاکرات با اتحادیه اروپا به طور مستقیم به دوستان و شرکای اروپایی‌مان گفته ام و تصور می‌کنم که این موضوع برای دو طرف قابل فهم است."
 
انتهای پیام/

ادامه کشمکش انگلیس و اتحادیه اروپا درباره برکسیت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.