سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نيويورک تايمز: شمار کودکان مهاجر بازداشت شده در آمریکا به بالاترین سطح رسیده است

نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد هر چند صد‌ها کودک جدا شده از والدینشان آزاد شده‌اند اما تعداد کودکان مهاجر بازداشت شده در آمریکا به بالاترین سطح خود رسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی به قلم کاتلین دیکرسون نوشت: هر چند صد‌ها کودک جدا شده از والدینشان به حکم دادگاه‌ها آزاد شده‌اند، اما تعداد کودکان مهاجر بازداشت شده در آمریکا به بالاترین سطح خود رسیده است.

این امر در تضاد کامل با تلاش‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای کاهش تعداد خانواده‌هایی که به شکل غیرقانونی وارد آمریکا می‌شوند، قرار دارد.

 براساس ارقامی که در اختیار روزنامه نیویورک تایمز قرار گرفته است جمعیت کودکان مهاجر اسکان داده شده در پناهگاه‌های فدرال از تابستان گذشته ۵ برابر شده است و در ماه گذشته به دوازده هزار و هشتصد نفر رسیده است. در ماه مه ۲۰۱۷ تنها دو هزار و چهارصد کودک مهاجر در آمریکا بازداشت شده بودند.

داده‌های جمع آوری شده از سوی وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا نشان می‌دهد این افزایش شدید – که موجب شده است تقریبا ظرفیت همه پناهگاه‌های فدرال در آستانه پر شدن قرار بگیرد- در نتیجه افزایش فراوان ورود کودکان مهاجر به داخل آمریکا نبوده است بلکه ناشی از کند شدن روند آزاد کردن این کودکان با هدف زندگی کردن آن‌ها با بستگان و اعضای خانواده است.

 بسیاری از این کودکان بدون والدینشان وارد آمریکا شده اند. بسیاری از آن‌ها نوجوانانی هستند که از آمریکای مرکزی به آمریکا آمده‌اند و در بیش از صد پناهگاه در سراسر آمریکا و عمدتا در نزدیکی مرز جنوب غربی آمریکا اسکان داده شده اند.

مقامات فدرال در واکنش به انتقادات در این خصوص گفته اند که سرگرم حل مشکل افزایش تردد‌های غیرقانونی از مرز و بررسی درخواست‌های پناهندگی هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.