سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخوندی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان:

امضافروشی مهندسان باید جمع شود/ افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن در انتظار شورای پول و اعتبار است

وزیر راه و شهرسازی گفت: ارتقای کیفیت ساخت و ساز را تمامی مردم شنیده‌اند، بنابراین تلاش کرده‌ایم در بخشنامه جدید بساط امضا فروشان را جمع کنیم.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم بهره برداری، افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه روبنایی و مشارکتی در شهر جدید پرند، با بیان اینکه قطار حومه‌ای تهران به پرند در ابتدا چهار زوج بود، گفت: با اقداماتی که انجام دادیم، تعداد قطارهای حومه‌ای را به 14 زوج افزایش دادیم.

وی با بیان اینکه در طول مسیر با تمامی مسافران درباره کیفیت قطارهای حومه‌ای صحبت کردم، اذعان داشت: تمامی مسافران از ایمنی بالا و قیمت ارزان بلیت‌ها راضی بودند.

وی به ارتقای کیفیت رفت و آمد در حومه شهرها با استفاده از حمل و نقل ریلی اشاره کرد و گفت: فاصله تهران تا پرند 67 دقیقه است و اگر قطار تهران_ پرند دو خطه شود، زمینه‌ساز کاهش زمان رسیدن و همچنین افزایش سرعت تا 47 دقیقه می‌شود.

آخوندی با بیان اینکه باید نظام شهری را تبدیل به یک نظام ریل‌پایه کنیم، گفت: در حال طراحی یک ایستگاه تبادلی بزرگ بین راه‌آهن، مترو و حمل و نقل عمومی هستیم که (TOD) هستیم که به زودی به مرحله اجرایی می‌رسد.


بیشتر بخوانید: آخوندی: مسکن مهر افتتاح نکردم 




وزیر راه و شهرسازی در ادامه به افتتاح 90 هزار واحد مسکن مهر در پرند اشاره کرد و گفت: با افتتاح این واحدها تراکم جمعیتی بسیار زیادی در شهر ایجاد می‌شود و همین موضوع موجب ایجاد محیطی خشن می‌شود، در نتیجه باید برای ارتقای کیفیت زندگی؛ فضای عمومی و محیط زیست را افزایش دهیم.

وی از ساخت بوستان 35 هکتاری در پرند تا پایان سال خبر داد و گفت: دره‌ای از وسط شهر پرند عبور می‌کند و ما با تأمین کردن آب این دره یک بوستان مشاهیر در شهر را راه‌اندازی کردیم.

آخوندی گفت: با راه‌اندازی این بوستان کیفیت زندگی و فضای عمومی این شهر تأمین می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه از ساخت 40 باب مدرسه در پرند خبر داد و گفت: خوشبختانه از لحاظ فضای آموزشی هیچ کمبودی در این شهر وجود ندارد و علی‌رغم آنکه مأموریت ساخت مدارس برعهده وزارت راه و شهرسازی نیست اما سعی کرده‌ایم فضای آموزشی لازم را ایجاد کنیم.

وی به ساخت 50 هزار واحد مسکن مشارکتی در کل کشور خبر داد و گفت: تعدادی از این واحدها در شیراز، اصفهان به بهره‌برداری رسیده است.

آخوندی ادامه داد: 3400 واحد مسکن مشارکتی در شهر پرند به دلیل کاهش تراکم جمعیتی امروز کلنگ‌زنی شد.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان درباره ارائه شیوه‌نامه جدید به نظام مهندسی، گفت: ارتقای کیفیت ساخت و ساز را تمامی مردم شنیده‌اند، بنابراین تلاش کرده‌ایم در بخشنامه جدید بساط امضا فروشان را جمع کنیم.

وی با بیان اینکه کسانی که به شما برای مشکلات نظام مهندسی مراجعه می‌کنند اکثرا امضا فروشان هستند، گفت: این افراد علاقه ندارند که بساط امضا فروشان جمع شود و از سوی دیگر برخی از رسانه‌هایی که ادعای انقلابی می‌کنند برای امضا فروشان کار می‌کنند و اهداف آنها را دنبال می‌کنند.

آخوندی تصریح کرد: ما می‌گوییم مهندسی که ساختمان را طراحی می‌کند، باید به مأموریت مهندسی خود به خوبی عمل کند، در نتیجه مهندس باید در اختیار مالک باشد و مالک از آن فرد کار مهندسی و طراحی دریافت کند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مهندسان نباید بابت امضا فروشی از مالکان حق‌الزحمه‌ای دریافت کنند.

وی تأکید کرد: وقتی ناظر از سوی مالک انتخاب می‌شود،‌ کیفیت ساخت و ساز کاهش نمی‌یابد، چرا که شهرداری‌ها بازرس انتخاب می‌کنند و آنها وظیفه بازرسی خود از روند ساخت و ساز را انجام می‌دهند.

آخوندی اظهار کرد: انتخاب نشدن مهندس ناظر از سوی مالک است که باعث کاهش کیفیت ساخت و ساز می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: نباید از امضا فروشی طرفداری کنیم، بلکه باید از مردم در راستای ارتقای ساخت و ساز حمایت کنیم و باید تلاش کنیم بساط امضا فروشی را جمع‌آوری کنیم.

وی درباره افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق بانک مرکزی گفت: پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات مسکن از سوی بانک مسکن به بانک مرکزی ارائه شده بنابراین باید منتظر موافقت شورای پول و اعتبار باشیم.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۱:۵۵ ۲۳ شهريور ۱۳۹۷
انقدر کارفرماهارو پررو کردیم تا هر کاری دلشون میخواد توی کارگاه کنن
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۲ شهريور ۱۳۹۷
سلام
پروانه پایه دو جهت عضو امتیاز آور آزمایشگاه دراستان خراسان رضوی نیازمندیم در صورت تمایل در پی وی اطلاع دهید
ناشناس
۱۸:۳۹ ۲۲ شهريور ۱۳۹۷
افزایش تعداد مهندسان جدید الورود در حد انفجار است و متاسفانه هیچ برنامه ای برای بازنشسته کردن مهندسان قدیمی و خروج آنها از نظام مهندسی ، لحاظ نشده . وزارت راه و شهرسازی بدون برنامه ریزی و بدون ظرفیت سنجی بازار کار ساختمان و بدون توجه به رکود حاکم برصنعت ساختمان در حال صدور پروانه نظارت و اجرا است ولی باید آزمون های نظام مهندسی به شکل رقابتی و بر اساس نیاز بازار کار انجام شود .
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۲ شهريور ۱۳۹۷
سلام و درود

با توجه به افزایش سرسام آور قیمت مصالح، صنعت ساختمان دچار شوک شدیدی در هزینه های ساخت شده است،
به همین جهت کلیه سازندگان درصدد تهیه مصالح زیر قیمت می باشند،
در این بین سازندگانی که سیستم ساخت آنها بر پایه پیش فروش بوده است در ادامه کار دچار بحران بیشتری شده اند،
از یک سو متعهد به تحویل واحدهای فروخته شده بر اساس تاریخ مقرر با ملزومات قید شده در قرارداد هستند،
از یک سو با افزایش سرسام‌آور قیمت مصالح بخصوص در بخش نصبي جات روبرو شده اند،
بهمین دلیل تلاش می‌نمایند از طرق مختلف مصالح ساختمانی را زیر قیمت تهیه نمایند تا کمتر متضرر گردند،
به همین جهت باید در اینگونه خریدها دقت کافی را داشته باشند که دچار خرید اموال مشکوک الحال نشوند.

لازم دانستیم این موارد را به همکاران محترم متذکر شويم:

اغلب هدف از واگذاري اموال و مصالح و لوازم زير قيمت،
تحصیل و به دست آوردن وجه نقد و گشايش مقطعي در مشكل و بحراني ميباشد كه شخص در آن بسر ميبرند.

قانونگذار تحصیل اموال مشكوك الحال را بدون تحقيقات كافي ممنوع دانسته و بر اساس قانون برای مرتکبان این جرم مجازات در نظر گرفته است،
به همین جهت خرید بدون تحقيق كافي و اطمينان يافتن از نحوه تحصيل آن و خارج از مراکز معتبر و بدون فاکتور رسمی توصیه نمی گردد.
حتی در قانون برای وسایل نقلیه که چنین اموالی را فقط حمل می‌نمایند،
مجازات تعیین نموده است،
و در دادگاه اگر ثابت شود گیرنده چنین اموالي بر اساس فرآیند و اوضاع و احوال و شرایط بازار فهمیده باشد که این مال مشکوک است ولی اقدام به تهیه و خرید آن نموده است شامل تشديد مجازات می شود.
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۷
شرکت های مجری حقوقی و نظارت حقوقی و آزمایشگاه خاک موظف به پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی اعضای هیات مدیره امتیاز آور شرکت شوند .
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۲ شهريور ۱۳۹۷
مهندسان ناظر به دستگاه GPS0مجهز شوند تا حضور و غیاب خود سرساختمان را به سازمان نظام مهندسی اعلام کنند .
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۲ شهريور ۱۳۹۷
شرکتی که فقط مهر خود را میفروشد در واقع نشان دهنده خدمات غیر واقعی و صوری که چند پروانه مهندسی خریده فرصت نظارت بر ساخت و ساز ندارن
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۲ شهريور ۱۳۹۷
اجباری شدن پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی مهندسان ناظر توسط کارفرما
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۲ شهريور ۱۳۹۷
چه فایده ای دارد وقتی دوباره خانه گران میشود و چقدر قسط پرداخت نماید بنظر شما با حقوق ۱۳۰۰میشود
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۲ شهريور ۱۳۹۷
من یک مهندس ناظرم باور کنید تنها طرحی که جلو امضا فروشی مهندسان و گرفته طرح ارجاع نظارته. قبل از ارجاع نظارت مالکان ساختمان ها برای نظارت و طراحی ساختمان به دفاتر مهندسی مراجعه میکردن هر دفتر مهندسی مهر 10 تا مهندس و تو فایلش داشت همه حاضر بودن با نصف قیمت مصوب کار کنن یه مهندس هیچی نقشه بهش نمیرسید یکیم سهمیش و پر میکرد تنها طرحی که به عدالت نزدیک شد قانون ارجاع نظارت از طریق سامانه نظام مهندسی بود. وقتی که مالک خودش ناظرشو انتخاب کنه احتمال تبانی خیلی زیاده و شان مهندس پایین میاد باید با نصف قیمت کارکنه اونوقت مدام زنگ بزنه به مالک که پولشو براش واریز کنه.