سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبعیض نژادی آشکار در ساختار حکومتی آمریکا

براساس گزارش اندیشکده مطالعات سیاسی و اقتصادی آمریکا بیش از ۸۶ درصد دستیاران مجلس نمایندگان این کشور سفیدپوست هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، براساس پژوهش جدیدی که توسط مرکز مطالعات مشترک سیاسی و اقتصادی آمریکا انجام شد بیش از 86 درصد از کل دستیاران مجلس نمایندگان این کشور سفیدپوست هستند.

این اندیشکده که حامی تنوع نژادی در حکومت آمریکا است، در پژوهش خود به این نتیجه دست یافت که افراد رنگین پوست تنها 13.7 درصد از کل کارکنان ارشد مجلس نمایندگان آمریکا را به خود اختصاص می‌دهند و این موضوع علی‌رغم این واقعیت است که 23 درصد از قانونگذاران مجلس نمایندگان را رنگین پوستان تشکیل می‌دهند.

همچنین در پژوهش مرکز مطالعات مشترک سیاسی و اقتصادی مشخص شد نمایندگان سفیدپوست از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات صرف‎‌نظر از تنوع مناطق تحت نمایندگی خود، به طور عمده‌ای دستیاران سفید پوست را به خدمت می‌گیرند.

کمتر از 8 درصد کارکنان ارشد نمایندگان سفیدپوست از حزب دموکرات، رنگین پوست هستند این در حالی است که این افراد نمایندگی مناطقی را برعهده دارند که به طور متوسط 37 درصد جمعیت آن رنگین پوست هستند. همچنین کمتر از 3 درصد از کارکنان ارشد نمایندگان سفیدپوست حزب جمهوری‌خواه، رنگین پوست هستند. این در حالی است که در مناطق تحت نمایندگی آنها به طور میانگین 26 درصد جمعیت رنگین پوستان هستند.

نزدیک به 75 درصد از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا نیز کارکنان ارشد خود را از اعضای گروه‎‌های اقلیت انتخاب نکرده‌اند.

رئیس این اندیشکده به روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد: این یک موضوع حزبی نیست. این یک مسئله ساختاری است. وقتی کسانی که تصمیم‌گیری‌های سیاسی را انجام می‌دهند شبیه کل ساختار آمریکا نیستند، مجلس نمایندگان آمریکا به طور موثری نمی‌تواند سیاست‌های کلی را که به نفع همه آمریکایی‌ها باشد، تبیین کند.

براساس گزارش هیل، این مسئله از دفتر نمایندگان به کمیته‌های مجلس نمایندگان آمریکا نیز بسط یافته است. از مجموع 40 دستیار ارشد دموکرات و جمهوری‌خواه که ریاست کارکنان کمیته مجلس نمایندگان را برعهده دارند، تنها 6 نفر، یعنی 15 درصد، رنگین پوست هستند.

مسئولان مرکز مشترک مطالعات اقتصادی و سیاسی امیدوارند نتایج حاصل از این مطالعه به افزایش تنوع نژادی در ساختار حکومتی آمریکا کمک کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کاخ سفید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.