سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری دومین گردهمایی علما و سران طوایف در جنوب کرمان

دومین گردهمایی علما و سران طوایف ازصبح امروز با حضور مسئولان قضایی استان در کهنوج کرمان درحال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،محمد باقر اسلامی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان در دومین گردهمایی علما و سران طوایف گفت: طرح گردهمایی علما و سران طوایف با استفاده از ظرفیت‌های مردمی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی اجرا شد.

وی افزود: اولین گردهمایی علما و سران طوایف آذر سال گذشته در جیرفت برگزار شد و میثاق نامه‌ای به امضا بالاترین سطوح امنیتی استان رسید.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت:: این میثاق نامه شامل ۶ محور اصلی است و زیرمجموعه هر محور مسائل دیگری گنجانده شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال اول اجرای میثاق نامه بیشتر به بحث جرائم خشن توجه شد افزود: این طرح خوشبختانه نتایج خوبی داشته است به طور مثال در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ شاهد کاهش ۲۲ درصدی آمار قتل، کاهش تیراندازی، افزایش صلح و سازش و میانجیگری در بعضی حوزه‌ها بودیم.

اسلامی در ادامه گفت:رفع و رجوع ۱۸ فقره قتل و پرونده با جرائم سنگین در عنبرآباد و تحویل ۱۵۸ مورد سلاح توسط مردم در قلعه گنج از دیگر نتایج خوب اجرای این طرح در جنوب استان کرمان بوده است.

این مقام قضایی افزود:جمعیت شرکت کننده در این همایش نشانگر این است که مردم خودشان تمایل به حل مشکلات جامعه هستند همه و همه تمام ظرفیت خود را برای مشارکت مردم در این زمینه به کار بستند

اسلامی خطاب به مسئولان قضایی گفت: این میثاق نامه دارای ابعاد مختلفی است و به همه ابعاد آن باید توجه شود و از همه ظرفیت‌ها به طور جدی باید استفاده شود.
انتهای پیام/ح

دومین گردهمایی علما وطوایف جنوب وشرق کرمان

برچسب ها: اخبارسیاسی ، طوایف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.