سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت از بخش خصوصی برای فعالیت های سینمایی درجنوب کرمان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: اداره کل فرهنگ ارشاد و اسلامی جنوب کرمان از بخش خصوصی برای رونق بخشیدن به صنعت سینما حمایت می کند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،حسین اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت:بخش های خصوصی می توانند ضمن تاسیس سینما وموسسات سینمایی ،در مجتمع های تجاری خود سینماهای کوچک راه اندازی کنند.

وی ضمن تسلیت فرارسیدن ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش وگرامیداشت روز ملی سینما در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان افزود:در دولت تدبیر و امید سالن شهید مداحی پور جیرفت و باز گشایی سینما شوباد کهنوج در دستور کار اداره کل فر هنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان قرار گرفت و در سال گذشته پس از ۲۳ سال، رونق پخش فیلم در جنوب کرمان آغاز شد .

وی تصریح کرد: با باز گشایی سینما شو باد کهنوج در سال 96 تعداد 470 صندلی به صندلی های سینما در جنوب کرمان اضافه شد و هم اکنون جمعا 720 صندلی سینما در جنوب کرمان فعال می باشند .

اسحاقی بااشاره به اینکه تعداد مخاطبان فیلم نیز با رشد صعودی روبرو است گفت:از سال 95 تا کنون از 1050 نفر مخاطب فیلم به بیش از 6000نفر در سال 96 به تماشای فیلم آمدند و فیلم های پخش شده از 11 فیلم در سال 95 به 32 فیلم در سال 96 ارتقا یافته و به همین نسبت تعداد مخاطبین نیز افزایش داشته و این آمار در 6ماه اول سال 97 با پخش فیلمهای جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در شهرستان جیرفت به 17 فیلم رسیده است .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تصریح کرد: در سال گذشته با رویکرد سازمان سینمایی کشور به استانها در بهمن 96 همزمان با جشنواره بین المللی فیلم فجر کشور فیلم های این جشنواره در جنوب کرمان اکران شد و مورد استقبال بی نظیر مردم ، هنرمندان ومنتقدین فیلم قرار گرفت .

وی با بیان اینکه دیگر فعالیتهای حوزه سینما پایلوت بودن سینما سیار کشور در جنوب کرمان می توان اشاره کرد افزود: هم اکنون دو سینما سیار در این منطقه فعال است همچنین در زمینه آموزش و رشد کیفی ساخت فیلم توسط علاقه مندان و هنرمندان حرفه سینما ، در تابستان سالهای 96و 97 کارگاه های آموزش فیلم سازی برگزار شده که در سنین مختلف بیش از 30نفر هنرجو در این زمینه آموزش دیدند.

 اسحاقی افزود: جنوب کرمان دارای دو موسسه تولید فیلم غیر سینمایی ویک آموزشگاه آزاد سینمایی در شهرستان های جیرفت و کهنوج است که توسط بخش خصوصی اداره می شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از بخش خصوصی دعوت کرد که برای رونق بخشیدن به صنعت سینما در جنوب همکاری لازم را با این اداره کل داشته باشند.

وی افزود:بخش خصوصی می توانند ضمن تاسیس سینما وموسسات سینمایی در مجتمع های تجاری خود سینماهای کوچک راه اندازی کنند و از این طریق باعث رونق فرهنگی در منطقه شوند که این موضوع با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و سازمان سینمایی کشور همراه است .

اسحاقی گفت:در سال گذشته طی تفاهم نامه ای با سازمان سینمایی کشور اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان فعالیت های متعددی را آغازکرد از جمله می توان به ساخت 5 فیلم کوتاه در جنوب کرمان ، راه اندازی دفتر انجمن سینمای جوانان در جنوب کرمان ، ساخت مستند شهید محمد شهسواری ، ساخت مستند دکتر احمد یوسف زاده ، برگزاری هفته فیلم و عکس جنوب کرمان ، برگزاری جشنواره پویا نمایی (انیمیشن ) بنام شهید محمد شهسواری اشاره کرد .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ضمن تبریک و گرامیداشت روز ملی سینما به همه هنر دوستان و مخاطبین سینما تصریح کرد: به مناسبت روز ملی سینما - سینمای جیرفت در روزهای 21و 22 شهریور به صورت نیم بهاء بلیط می فروشد و روز جمعه 23شهریور 97 به صورت رایگان اکران فیلم می شود و از همه علاقه مندان دعوت بعمل می آید .
انتهای پیام/ح

حمایت ارشاد جنوب کرمان از فعالیت های سینمایی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.