سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از ابتدای تابستان؛

تشکیل 147 پرونده قاچاق و احتکار در قم

147 پرونده قاچاق، احتکار، اخفاء و امتناع از عرضه کالا در تعزيرات حکومتی قم تشکيل و برای 106 پرونده حکم صادر شده است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ بنا بر گزارش تعزيرات حکومتی، در جلسه امروز کميسيون برنامه ريزی ، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از ابتدای تابستان تا به حال 147 پرونده قاچاق ، احتکار و اخفاء و امتناع از عرضه کالا به ارزش 714 ميليارد ريال تشکيل و 106 پرونده با صدور حکم جريمه و الزام به عرضه در بازار مختومه شد.

ارزش جريمه های صادر شده برای اين پرونده ها 335 ميليارد ريال بوده است.

بر اساس گزارش صنعت، معدن و تجارت هم از اول امسال تا به حال 90 پرونده قاچاق، احتکار ، اخفا و امتناع از عرضه ، عدم اعلام موجودی، عرضه خارج از شبکه و گران فروشی به ارزش 136 ميليارد ريال تشکيل و به مراجع قضايی ارسال شد.

سرهنگ سپه وند رئيس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرماندهی انتظامی قم هم از کشف و ضبط دو محموله کالای قاچاق به ارزش حدود 10 ميليارد ريال، 60 هزار دلار آمريکا ، دو ميليون دينار عراق و يک ميليارد و 700 ميليون ريال ايران از دلالان ارز و دستگيری 22 نفر در اين باره خبر داد.

در اين جلسه همچنين اعلام شد تا به حال اطلاعات 3 هزار و 500 انبار موجود در استان در سامانه جامع انبارها ثبت شده و اين روند ادامه دارد.

همچنين با توجه به الزام قانونی ثبت موجودي کالاهای مشمول در انبارها در سامانه مربوط از اول شهريور، از همه صاحبان انبارها، واحدهای صنعتی و عمده و خرده فروشان صنفی خواسته شد، اطلاعات موجودی انبارهای خود را در زمان های مقرر در اين سامانه ثبت کنند تا مشمول کالاهای احتکاری قرار نگيرند.

انتهای پیام/ش

برگزاری جلسه هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در قم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.