سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نجات جان دهها هزار قطعه ماهی به همت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد

با ابتکار جالب کارشناسان اداره کل محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد دهها هزار قطعه ماهی در رودخانه بشار یاسوج از مرگ حتمی نجات یافت.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ کارشناس محیط زیست کهگیلویه وبویراحمدگفت: بر اثر نصب حدود 40 دستگاه پمپاژ غیره مجاز و کانال سنتی آب برای آبیاری مزارع برنج و لوبیا در بالا دست رودخانه بشار یاسوج جریان آب درپایین دست این رودخانه به کلی قطع و باعث مرگ دهها هزار قطعه ماهی و به خطر

افتادن بیش از 100 هزار قطعه ماهی و دیگر آبزیان در برکه های آب در این حوزه شد.

انصاری افزود: با ابتکار اداره کل محیط زیست و همکاری مدیرت بحران استان کار نجات آبزیان با دو روش انتقال ماهیان و دیگر آبزیان به برکه ها و مکانهای پر آب و همچنین انتقال آب به برکه هایی که آب آنها در حال خشک شدن و یا دچار کمبود اکسیژن بود انجام شد.

وی با بیان اینکه بیش از 15 هزار قطعه ماهی و آبزی به روان آبها و برکه های پر آب منتقل شد گفت : با خرید تجهیزات از جمله یک دستگاه پمپاژ، لوله و اتصالات، اجاره یک حلقه چاه، آب به برکه های کم آب منتقل و با این روش بیش از 100 هزار قطعه ماهی از مرگ حمتی نجات یافتند.

انصاری افزود : با توجه به اینکه فصل برداشت محصولات برنج و لوبیا فرا رسیده و به تبع آن برداشت آب از بالادست بستر رودخانه بشار نیزقطع می شود انتقال آب به برکه ماهیان و دیگر آبزیان تا موقع جریان یافتن آب در پایین دست رودخانه ی بشار ادامه دارد.

انتهای پیام/غ

نجات آبزیان رودخانه بشار

برچسب ها: محیط زیست ، آبزیان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.