سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاور معاون اول رئیس جمهور خبر داد؛

25 درصد صادرات غیر نفتی ایران به کشور عراق صادر می شود

مشاور معاون اول رئیس جمهور و دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه گفت: 25 درصد صادرات غیر نفتی ایران به کشور عراق صادر می شود.

حسن دانایی فرد، دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه در نشست فعالان بخش خصوصی و بررسی صادرات به عراق در اتاق بازرگانی اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، به آمار صادرات غیر نفتی به کشور عراق اشاره کرد و افزود: 25 درصد صادرات غیر نفتی به کشور عراق را داریم که باید تلاش کنیم علاوه بر در دست گرفتن بازار عراق به سایر کشورها هم صادرات غیر نفتی داشته باشیم و محصولات خود را به دنیا معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این جلسات اهداف اصلی بررسی و ارائه راهکارهایی برای افزایش صادرات محصولات ایرانی به کشور عراق است گفت: باید تولیدکنندگان بخش خصوصی به فکر ایجاد تنوع در محصولاتشان باشند چرا که بازار عراق بسیار متنوع است و می تواند مقصد خوبی برای کالاهای ایرانی باشد و فعالان اقتصادی عراق علاقمند به کار با ایران هستند.

دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه در ادامه به نبود فروشگاه های ایرانی در بازار عراق اشاره کرد و افزود: در بغداد جای فروشگاه های ایرانی خالی است که باید برای رفع این خلاء اقدام شود چرا که قرار است ایران در بازار عراق رقبای خود را کنار بزند و بازار را در اختیار بگیرد و باید شیوه حضور خود را در این کشور تغییر داده و حضور فیزیکی در بازارهای این کشور را داشته باشد.

دانایی فرد خاطر نشان کرد: تلاش ما ماندگاری در بازارهای کشور عراق است که خوشبختانه در این کشور تعداد نمایندگی های ایرانی قابل چشم گیر بوده و تعداد نمایندگی ایران در این کشور نسبت به سایر کشورها بسیار زیاد است.

وی گفت: در بررسی های انجام شده متاسفانه سهم استان اردبیل در صادرات به عراق کم بوده که امیدواریم تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان اردبیل با کمک مسئولان فکری به حال صادرات استان کنند و با برنامه ریزی های دقیق و درست استان اردبیل بتواند در بازارهای عراق جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

انتهای پیام/ح

سهم استان اردبیل در صادرات به کشور عراق کم است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.