سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردکانیان در حاشیه جلسه هیات دولت:

٢٥ نیروگاه حرارتی در سطح کشور در حال ساخت است

وزیر نیرو گفت: تابستان امسال بیش از ۲۰۰۰ مگابایت صرفه جویی در برق داشتیم.

به گزارش خبرنگار  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه عملکرد تابستان ٩٧ و برنامه تابستان ٩٨ در جلسه امروز هیات دولت مطرح شد.

وی افزود: ما به دقت عملکرد تابستان ۹۷ را شامل عملکرد صنایع بزرگ، سازمان‌های دولتی و به ویژه خود مردم را به هیئت دولت تقدیم کردیم و این امر مورد توجه هیات وزیران قرار گرفت، چرا که ما موفق شدیم بیش از ۲۰۰۰ مگابایت  برق را مدیریت مصرف کنیم.

اردکانیان تصریح کرد: برآورد ما این است که در اوج تابستان ۹۸ بیش از ۶۱ هزار مگاوات نیاز برق خواهیم داشت و در حال حاضر ظرفیت قابل اتکاء اندکی بیش از ۵۳ هزار مگاوات بوده، به این معنا که باید ۸۰۰۰ مگاوات را تأمین کنیم.

وزیر نیرو بیان کرد: برای این کار مسائل به چند دسته تقسیم شده است؛ ۲۵ نیروگاه حرارتی در حال ساخت وجود دارد که زمانبندی تک تک آن‌ها مشخص است و ان‌شاءالله یکی پس از دیگری با حمایت دولت به مدار خواهند آمد.

وی ادامه داد: به مدار آمدن این 25 نیروگاه ظرفیت تولید برق را حدود 5200 مگاوات افزایش خواهد داد و ظرفیت عملی ما حدود 4200 مگاوات خواهد بود.

اردکانیان تأکید کرد: در حال حاضر 45 درصد نیروگاه‌های تجدیدپذیر ما بادی بوده و حدود 35 درصد از آنها نیز خورشیدی هستند.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: مطابق برنامه حدود 600 مگاوات دیگر نیز تا تابستان 98 از نیروگاه‌های تجدیدپذیر به مدار خواهند آمد، اما مهم این است که با توجه به 8000 مگاوات کمبود برق رقمی حدود 5000 مگاوات ظرفیت تولیدی اضافه خواهد شد و حدود 3 هزار مگاوات نیز نیروگاه مجازی خواهند بود.

وی گفت: حدود 11 برنامه را طراحی کرده‌ایم تا بتوانیم حدود 3000 مگاوات صرفه‌جویی کنیم و این برنامه‌ها شامل تغییر و اصلاح ساعت کار در دوران اوج مصرف است که البته حدود 15 میلیون لامپ مصرفی سازمان‌های دولتی را به سمت لامپ‌های کم‌مصرف تغییر خواهیم داد.

وی افزود: در مبحث روشنایی معابر نیز به نحو مناسبی مدیریت خواهیم کرد که ضمن تأمین روشنایی مورد نیاز بهینه‌سازی لازم صورت بگیرد. همچنین اصلاح سیستم کولرهای آبی نیز در برنامه‌های ما وجود دارد و مولدهای خود تأمینی که سازمان‌ها و صنایع دارند را به شکل فعال وارد مدار خواهیم کرد تا بتوان از ظرفیت آن استفاده کرد.

اردکانیان گفت: یکی از برنامه‌های ما اصلاح تعرفه پرمصرف‌ها است، به این معنا که باید اقدامی صورت بگیرد تا مصرف کنندگان این بخش تشویق شوند تا به جرگه کسانی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند بپیوندند.

وزیر نیرو تصریح کرد: در این برنامه‌ها پیش بینی کرده‌ایم که به چه مقدار باید صرفه‌جویی صورت بگیرد، به عنوان مثال اصلاح تعرفه‌ها حدود 1500 مگاوات مدیریت مصرف صورت خواهد گرفت و به عبارتی دیگر ما به این امر به عنوان منبع تأمین درآمد نگاه نمی‌کنیم.

وی افزود: این برنامه‌ها الزاماتی هم دارند که در قانون بودجه و مصوبات هیئت وزیران و شورای اقتصاد خود را نشان خواهد داد و امیدواری ما به آگاهی مردم است و امیدواریم مردم مانند همیشه ما را همراهی کنند تا تابستان 98 نیز بتوانیم به خوبی سپری کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی
۲۰:۴۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۷
با سلام

1- اولویت اول وزارت نیرو که برای کشور از نان شب هم واجبتره انتقال آب خروجی اروند رود به داخل کشوره (شوری کمتر)

2-انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی و تشکیل یک دریاچه غطیم

3-همزمان ساخت شهرهای اقماری بدور دریاچه

4-همزمان ساخت نیروگاه های عظیم خورشیدی در فلات مرکزی و کویر

5- همزمان ساخت راه آهن جاده و ایجاد تسهیلات

6 همزمان سفارش ساخت توربین های عظیم انتقال آب

7- همزمان ساخت و یا سفارش آب شیرین کن های بزرگ

یا حق