سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

منطقه آزاد سیستان می‌تواند سهم عمده‌ای از بازار 23 میلیارد دلاری افغانستان داشته باشد

محبی گفت:راه‌اندازی منطقه آزاد سیستان باعث ایجاد اشتغال شده است.

دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان, درباره افزایش مناطق آزاد تجاری و تاثیر آن در رونق اقتصادی منطقه اظهار کرد: منطقه آزاد سیستان می‌تواند سهم عمده‌ای از بازار 23 میلیارد دلاری افغانستان داشته باشد.

محبی با بیان اینکه راه‌اندازی منطقه آزاد سیستان باعث ایجاد اشتغال شده است, افزود: این منطقه می‌تواند نقش موثری در صادرات کالاهای معدنی به افغانستان و تامین نیازهای این کشور داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه طرح ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی سیستان 5 سال پیش پیشنهاد شد, گفت: لایحه این طرح چندین بار به صحن علنی مجلس رفت که بلاخره  با تلاش همه جانبه نمایندگان مردم در مجلس و همکاری دولت مورد تصویب قرار گرفت.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه زیرساختهایی همچون پایانه مرزی, مجتمع‌های مسکونی,پمپ بنزین و...در منطقه سیستان قابل بهره برداری هستند, گفت: یکی از چالش‌های اساسی این استان خشکسالی است.

محبی با اشاره به اینکه تنها راهکار برطرف کردن چالش‌های موجود ایجاد ساز و کارهای متناسب با شرایط اقلیمی جدید منطقه است, اظهار کرد:همچنانکه منطقه آزاد چابهار توانسته باعث جلوگیری از مهاجرت مردم و رشد 8 درصدی جمعیت در سطح استان شود, منطقه آزاد سیستان هم می تواند نه تنها بحران احتمالی مهاجرت حدود 500 هزار نفر از جمعیت بومی را به دلیل خشکسالی و گرد و غبار منتفی کند, بلکه باعث رونق فعالیتهای اقتصادی و کسب و کار هم شود.

وی توسعه صنعت توریسم در منطقه با توجه به دارا بودن مکانهای تاریخی و آثار فرهنگی را از دیگر اهداف راه اندازی مناطق آزاد در سطح این استان دانست و اظهار کرد: با توجه به راه اندازی منطقه آزاد سیستان شبکه‌های حمل و نقل ملی و برون کشوری نیز تسهیل می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد:با فعال شدن کریدورهای ترانزیتی شمال و جنوب از طریق مناطق آزاد چابهار و سیستان, انگیزه عبور کالاهای کشورهای هند و جنوب شرق آسیا از ایران افزایش می‌یابد و می‌تواند نقش عمده‌ای در تامین ارز مورد نیاز کشور و ایجاد اشتغال و رفع محرومیتهای منطقه داشته باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۳۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۷
منابع و ذخایر آبی دو شهر پر جمعیت استان رو به اتمام هست وقتی آب نباشه کی میتونه در این منطقه زندگی کنه - تنها راه حل برای جلوگیری ازمهاجرت انتقال آب دریای عمان است( منطقه آزاد اگر صادرات محور باشد منفعتی برای کشور دارد که هیچ زیرساختی در این منطقه نیست وبی فایده است) ولی اگر آب نباشه دیگه کسی نمیتونه زندگی کنه
دلسوز
۰۹:۲۱ ۲۲ شهريور ۱۳۹۷
سلام امیدوارم که این طرح پیامد خوبی برای این هموطنان عزیزمان در سیستان و بلوچستان داشته باشد و درآمد آن توی جیب عده ایی به اصطلاح خاص نرود