سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چین از سازمان تجارت جهانی برای اعمال تحریم‌ علیه آمریکا درخواست مجوز می‌کند

بنابر گزارش‌ها، چین هفته آینده از سازمان تجارت جهانی برای اعمال تحریم‌ علیه آمریکا درخواست مجوز خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، چین هفته آینده از سازمان تجارت جهانی برای اعمال تحریم‌ها علیه آمریکا درخواست مجوز می‌کند. این درخواست به علت عمل نکردن آمریکا به حکم این سازمان در خصوص یک مناقشه تجاری بر سر تعرفه‌های گمرکی آمریکا مربوط می‌شود. احتمالا این خواسته چین به سال‌ها مشاجره بر سر نوع تحریم‌ها و میزان آن منجر می‌شود.

چین در سال ۲۰۱۳ مناقشه‌ای را آغاز و از تعرفه‌های گمرکی آمریکا در صنعت خودروسازی، الکترونیک، صنایع سبک، فلزات و مواد معدنی با ارزش صادرات سالیانه ۸.۴ میلیارد دلار شکایت کرد. ­این کشور در سال ۲۰۱۶ حکم سازمان تجارت جهانی در مناقشه تجاری را به نفع خود به دست آورد که سال گذشته این حکم تایید شد.

تنش‌ها میان دو طرف به دلیل محدودیت دسترسی شرکت‌های آمریکایی به بازارهای چینی، قوانین حفاظت از مالکیت معنوی، انتقال فناوری و سرمایه‌گذاری بین واشنگتن و پکن، ادامه دارد. چین در ماه اوت از بسته پیشنهادی برای تعرفه‌های متقابل علیه آمریکا رونمایی کرد. در این طرح، تعرفه‌هایی بر 60 میلیارد دلار کالای وارداتی آمریکایی از جمله گاز طبیعی مایع و برخی از هواپیماها پیشنهاد شده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.