سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتقای سطح تخصص حسابرسان رسمی برای فعالیت در بازار سرمایه

معاون اجرایی رئیس سازمان بورس اوراق بهادار از ارتقای سطح دانش حسابرسان رسمی با امضای تفاهم نامه همکاری با مرکز مالی ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،محمد رضوی،معاون اجرایی سازمان بورس اوراق بهادار در آغاز جلسه امضای تفاهمنامه همکاری بین سازمان بورس اوراق بهادار و مرکز مالی ایران به نقش مرجعیت این نهاد در حوزه مالی اشاره کرده و اظهار کرد:امیدواریم این تفاهمنامه زمینه توسعه هر دو بخش باشد.چرا که هر دو بخش دارای افراد متخصص حوزه مالی و حسابداری دارند.

وی افزود: این نهاد دارای اطلاعات دقیق و زمینه ساز فعالیت پژوهشی است.آنچه که در حاضر وجود دارد می تواند به زمینه همکاری در زمینه های فناوری های مالی تعمیق شود.

وی افزود:در تلاشیم تا روند عادی تفاهم نامه های گذشته را برهم زده و به همکاری های بیشتر نهادهای مالی عمل کنیم.

در این مراسم همچنین علوی دبیر جامعه حسابداران رسمی ایران اظهار کرد: افزایش کیفیت حسابرسی از جمله مواردی بوده که همواره بازار سرمایه از ما مطالبه کرده و یکی از متغیرهایی که به رشد کیفیت کمک می کند، افزایش توانمندی حسابرسان از طریق آموزش های تخصصی و کاربردی است.

وی افزود: هم اکنون ۳۰۰ موسسه حسابرسی داریم که ۱۵۰۰ حسابرس رسمی در آن فعالند؛ لذا ظرفیت بسیار خوبی در این بخش به جهت آموزش وجود دارد.

دبیر جامعه حسابداران رسمی ایران گفت: از آنجا که آموزش های دانشگاهی به تنهایی تکاپوی تمام مسوولیت ها و نقش های حرفه ای را نمی کند، در صدد برآمدیم که از طریق مرجعی حرفه ای در سازمان بورس و اوراق بهادار ، استانداردهایی فراتر از آموزش های معمول تعیین و تعریف کنیم تا این آموزش ها  ارتقا یابد.

علوی همچنین با استقبال از طرح های مرکز مالی ایران برای ارتقای آموزش افزود:  انتظار داریم در آینده نزدیک ارتباط سیستماتیک بین این نهاد و جامعه حسابداران رسمی ایران بر اساس نقشه راه جامع برقرار شود.

همچنین ناصرامیدواری،رئیس مرکز مالی ایران در پایان این جلسه به ارتقا سطح سواد حسابرسان رسمی کشور و ۴۰ ساعت آموزش عملی و کاربردی در سال خبر داد.

وی افزود: هیچ یک از این دونهاد در پی کسب منفعت شخصی نبوده بلکه برای افزایش دقت نظر و کاهش جرائم حسابرسی به آموزش خواهیم پرداخت.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، اخبار اقتصادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.