سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معینی: برگزاری بازی تدارکاتی با ازبکستان برای تیم ملی مفید است

رئیس کمیته فنی و توسعه جوانان گفت: به نظرم دیدار تدارکاتی با ازبکستان برای آماده سازی تیم ملی بزرگسالان مفید است.

فریدون معینی رئیس کمیته فنی و توسعه جوانان فدراسیون فوتبال  در گفت گو با   خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت فوتبال پایه و آماده شدن تیم ملی امید برای مرحله مقدماتی المپیک اظهار کرد: بله همانطور که اشاره کردید تیم ملی امید آماده مسابقات مقدماتی المپیک می شود، این تیم از رده  زیر 21 سال انتخاب شد که امیدوارم با تمرینات و اردوهای مناسبی که پیش رو دارد در نهایت بتواند در این مرحله به موفقیت دست یابد و به المپیک راه یابد.

کارشناس فوتبال درباره بازی دوستانه تیم ملی ایران برابر ازبکستان و قرارداد نداشتن کی روش تصریح کرد: به هر حال ازبکستان تیم قدرتمند و مثل همه تیم ها دارای نوساناتی است. البته بگذریم که تیم ملی ایران هم نتایج خوبی می گیرد و در سطح آسیا بهترین تیم محسوب می شود. به نظرم دیدار تدارکاتی خوبی است چرا که ما بعد از جام جهانی بتوانیم شرایط خود را حفظ کنیم و در نهایت بتوانیم برابر حریفان آسیایی خود خوب ظاهر شویم.

ما یک شبه نمی توانیم به جوانان آموزش بدهیم 

رئیس کمیته فنی و توسعه جوانان درباره اینکه با اسدی بازیکن تیم ملی امید صحبت کرده است، این مسئله به استراتژی و فلسفه فوتبال ما برمی گردد به هر صورت کشورهایی که بازیکنان خوب و حرفه ای تربیت می کنند زحمت زیادی کشیدند و این طور نیست که یک شبه ما بتوانیم به جوانان خود آموزش بدهیم. به هر حال این بازیکنان، جوان هستند و برای پرورش و توسعه خوب را تجربه نکردند و باید در این زمینه فلسفه فوتبال و فصل مشترک خوبی را برای همه مربیان تیم های پایه داشته باشیم و آموزش های لازم برای همه تیم های مختلف بدهیم تا بازیکنان به سن های 16، 17 سال رسیدند بدانند که فوتبالشان باید در چه مسیری طی شود و بالاترین بهره  را  از ظرفیت خود ببرند و این موضوع نیاز به زمان دارد و در این زمینه  مسئولان باید کمک کنند و در جهت پیشرفت بازیکنان اقداماتی انجام بدهند. 

با قدرت بازی نکردن تیم ملی امید هنوز  ثابت نشده است 

معینی درباره اینکه باخت تیم ملی زیر 21 سال برابر تیم ملی میانمار ترس بر وجود بازیکنان انداخته است، گفت: البته این مسئله بارها در موردش صحبت شده و بایستی از شرایط خوب تیم ملی امید صحبت کنیم. در یکی از ماده های فیرپلی فیفا این موضوع است که تیم ها با قدرت بازی کنند تا فوتبال پیشرفت کند. درباره اینکه چرا تیم ملی با قدرت ظاهر نشده است از مسئولان فوتبال باید بپرسید اما فکر نمی کنم قاطعانه این اتفاق رخ داده باشد. به هر حال یک حالتی بوده که  کادر فنی تیم ملی فوتبال  امید برای صعود به مرحله بعد یک سری از افکار داشته باشند.

او درباره وضعیت تیم های نونهالان، نوجوانان و امید بیان کرد: نزدیک ترین تورنمت مربوط به تیم ملی نونهالان زیر 16 سال می شود که به مالزی اعزام می شود و در مسابقات آسیایی شرکت می کند. امیدوارم نتایج خوبی در این رقابت ها بگیریم و شرایط گذشته را تکرار کنیم. در مورد تیم زیر 14 سال که حدود یکسال شکل گرفته است در 3، 4 تورنمت شرکت کرده تا به آمادگی نسبی برای مسابقات 2019 برسد و جهت مرحله مقدماتی بازی های آسیایی آماده شود. تیم زیر 13 سال برای پشتوانه سازی تیم زیر 14 سال ما شکل گرفته است و برنامه ای هم برای انتخاب بازیکنان رده سنی 12 سال داریم تا آنها برای پشتوانه سازی کل رده های تیم ملی آماده شوند.


بیشتر بخوانید:

ترکیب احتمالی تیم‌های ملی فوتبال ازبکستان و ایران

تیم ملی فوتبال ۱۸ شهریور به تاشکند می‌رود/ ساعت دیدار ایران و ازبکستان مشخص شد

فیفا، دیدار تدارکاتی تیم های ملی فوتبال ایران و ازبکستان را تایید کرد


انتهای پیام/ 

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.