سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایران ارائه خدمات درمانی در کابل را افزایش می دهد

رئیس سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر صحت عامه/ بهداشت افغانستان اعلام کرد که این نهاد مرکز خدمات درمانی و توان بخشی را علاوه بر کابل در دو شهر دیگر این کشور راه اندازی می کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر صحت عامه/ بهداشت افغانستان اعلام کرد که این نهاد مرکز خدمات درمانی و توان بخشی را علاوه بر کابل در دو شهر دیگر این کشور راه اندازی می کند.

«علی اصغرپیوندی» که صبح امروز در رأس هیأتی وارد کابل شده است، با «فیروز الدین فیروز» وزیر صحت عامه/ بهداشت افغانستان دیدار و در باره همکاری های دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

فیروز در این دیدار با توجه به سازه بیمارستان که در سال 1391 در کابل توسط جمهوری اسلامی ایران ساخته شده بود، خواستار تجهیز و فعال کردن آن برای ارائه خدمات درمانی ویژه شد.

وی گفت که افغانستان نیازمند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت است و از هیأتی ایرانی خواست که در این بخش توجه لازم را داشته باشند.

رئیس سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز با بیان اینکه صبح امروز از ساختمان بیمارستان ساخت جمهوری اسلامی ایران دیدن کرده است ، گفت: اقدامات لازم برای تجهیز آن برای ارائه خدمات درمانی مبتنی بر خواست افغانستان انجام خواهد شد.

پیوندی همچنین از ایجاد یک مرکز توان بخشی در کابل خبرداد و گفت، با توجه به اینکه مرکز توان بخشی زیر مجموعه وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان فعالیت می کند، فردا چهارشنبه در دیدار با این مسوولان این وزارت در باره چگونگی آن بحث خواهند کرد.

وی همچنین صبح امروز با عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان دیدار و در باره اهداف سفر خود به کابل با وی گفت و گو کرد.

هدف از سفر وی به کابل پیگیری روند تجهیز و فعال سازی بیمارستان برای ارائه خدمات است که ساختمان آن در سال 1390 توسط جمهوری اسلامی ایران در کابل ساخته شده بود.

سید عباس عراقچی معاون امور خارجه ایران نیز در راس هیاتی جداگانه وارد افغانستان شده است.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.