سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آذربایجان غربی پیشرو در حوزه زکات / پرداخت بیش از ١٧ میلیارد تومان زکات در پنج ماه

مدیر کل کمیته امداد آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی رتبه نخست کشوری را در حوزه زکات به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ عزیز سهندی مدیر کل کمیته امداد آذربایجان غربی در جلسه مشترک ائمه جماعت و مسئولین زکات شهرستان‌های استان گفت: آذربایجان غربی در سالیان گذشته همواره رتبه نخست کشوری را در حوزه زکات به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به میزان زکات جمع آوری شده در پنج ماهه سال جاری افزود: بیش از ١٧ میلیارد تومان زکات در آذربایجان غربی جمع آوری شده است.

مدیر کل کمیته امداد آذربایجان غربی تصریح کرد: بحث زکات باید در چهار چوب اقتصاد مقاومتی به آموزش‌های مدارس و دانشگاهی ما وارد شده تا این فریضه الهی در بین جوانان و نوجوانان جامعه فرهنگ سازی شود.

سهندی افزود:امروز چهار در صد از جمعیت سه میلیون و ٢٦٥ هزار نفری استان تحت پوشش کمیته امداد امام ره هستند که این آمار به میانگین کشوری نزدیک است

حجت الاسلام حسین احمدیان، معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور با بیان اینکه یکی از محور‌های اساسی و موضوعات مورد توجه در کمیته امداد ارائه خدمات فرهنگی است و در همین زمینه اقدامات متعددی در این نهاد انجام شده، گفت: کار فرهنگی باید با محور قرآن و اهل بیت باشد.

وی با بیان اینکه محور فعالیت‌های فرهنگی کمیته امداد قرآن و سیره عملی اهل بیت است، بر فعالیت همگانی در خصوص حل مشکلات فرهنگی تاکید کرد.

احمدیان افزود: توجه ویژه به دوره‌های آموزشی و تربیتی دانش آموزان و بهره گیری از ظرفیت‌های فرهنگی مربیان پرورشی از مهم‌ترین برنامه‌های در دستور کار حوزه فرهنگی باید باشد.

معاون فرهنگی کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه هدف از برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد از جمله برگزاری اردو‌های زیارتی آشنایی با اهل بیت و قرآن است، گفت: اگر جوانی با خدا، قرآن و اهل بیت انس گرفت دیگر از آن‌ها جدا نمی‌شود و در نتیجه آسیب‌های اجتماعی در جامعه کمتر می‌شود.

وی در خصوص آشنایی مردم و جامعه با احکام شرعی و دینی هم گفت: یکی از مشکلات به خصوص در بحث زکات این است که مردم نسبت به مسائل شرعی توجیه نیستند و احکام را نمی‌دانند و وظیفه روحانیون و ائمه جمعه و جماعات این است که مردم را با مسائل دینی آشنا کنند.

 

انتهای پیام/ی

 

رتبه نخست در جمع آوری زکات

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.