سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عراقچی در دیدار با عبدالله عبدالله؛

امنیت افغانستان را امنیت خود می‌دانیم/تعاملات تجاری تهران_کابل به ۳ میلیارد دلار می‌رسد

معاون وزارت خارجه کشورمان گفت: امنیت افغانستان را امنیت خود می دانیم و باید در مبارزه با داعش همکاری‌های بیشتر داشته باشیم.

 به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ،سید عباس عراقچی  به منظور شرکت در نشست سه جانبه ایران، افغانستان _هند و همچنین گفت‌وگو درباره سند جامع همکاری‌ها میان دو کشور به کابل سفر کرده است.

عراقچی در دیداری که با عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان داشت، گفت:کار سه کمیته از کمیته‌های پنج‌گانه برای دستیابی به سند جامع همکاری‌های مشترک میان دو کشور نهایی شده است و کار درباره دو کمیته دیگر هم 90 درصد پیشرفت داشته است.

معاون وزارت خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: نهایی‌سازی و امضای سند همکاری‌های جامع، در روابط تهران و کابل «نظم نوین» و «شکوفایی» به همراه خواهد داشت. که سیاست ایران در قبال افغانستان مبتنی بر حاکمیت ملی و همکاری با دولت است و از ابتکار دولت افغانستان برای حفظ وحدت ملی، تامین ثبات، صلح و امنیت حمایت می‌کند.

وی با تاکید بر مبارزه مشترک با تروریسم افزود: تروریسم خوب و بد وجود ندارد و درباره نگرانی جمهوری اسلامی از فعالیت گروه تروریستی داعش در افغانستان هم باید بگویم که ما امنیت افغانستان را امنیت خود می‌دانیم و امنیت ایران را امنیت افغانستان؛ بنابراین، باید در مبارزه با داعش همکاری‌های بیشتر داشته باشیم.

معاون وزارت خارجه کشورمان ضمن تاکید بر تداوم همکاری‌های بانکی و گسترش همکاری‌های اقتصادی، گفت که در حال حاضر مبادلات تجاری دو کشور به 3 میلیارد دلار می‌رسد.

در ادامه این دیدار عبدالله عبدالله هم گفت: حکومت وحدت ملی خواستار تکمیل و امضای سند همکاری‌های جامع میان دو کشور است.

وی با اشاره به وضعیت کنونی افغانستان نیز تروریسم را تهدیدی برای امنیتی ملی این کشور دانست و خواستار افزایش همکاری‌های دو کشور در رابطه با این تهدیدات مشترک شد.

رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی تاکید کرد که افغانستان در سیاست خارجی‌ خویش براساس اصل حاکمیت و منافع ملی خویش تصمیم می‌گیرد و روابط میان دو کشور تحت تاثیر کشور دیگری نخواهد بود.

در این دیدار دو طرف در مورد با مبارزه با قاچاق و تولید مواد مخدر، مهاجرین، برجام، معضل آب و گسترش همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.