سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله اعرافی در دیدار اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس:

50 هزار نفر از 130 ملیت از جامعه المصطفی فارغ التحصیل شده اند

مدیر حوزه های علمیه کشور گفت:50 هزار فارغ التحصیل از 130 ملیت جهان از مهمترین دستاوردهای جامعه المصطفی است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت الله اعرافی،مدیر حوزه های علمیه و رئیس جامعه المصطفی العالمیه در دیدار اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان اظهار کرد:همواره سپاسگزار همکاری های مجلس شورای اسلامی در ارتباط با فعالیت های جامعه المصطفی هستیم.

 

وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های جامعه المصطفی، با تأکید بر این که جامعه المصطفی بازسازی و ادغام چندین نهاد فعال بین المللی در حوزه معارف الهی است، اظهار داشت: حضور 50 هزار فارغ التحصیل از 130 ملیت جهان و فعال سازی آن در حوزه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و تربیتی عرصه های بین المللی از مهمترین دستاوردهای جامعه المصطفی به شمار می رود.


وی در ادامه با تأکید بر این که جامعه المصطفی با هزار واحد، موسسه و دانشگاه بین المللی در ارتباط است، خاطرنشان کرد: جامعه المصطفی 40 هزار اثر علمی را به 40 زبان دنیا خلق نموده است.

 

آیت الله اعرافی گفت:نظام آموزشی و پزوهشی و تربیتی المصطفی بر شبکه سازی ظرفیت ها سوق یافته است، خاطرنشان کرد: حدود 50 هزار نفر از طلاب و دانش پژوهان غیر ایرانی در مراکز و موسسات جامعه المصطفی مشغول فراگیری علوم و معارف ناب الهی هستند.

 

وی در ادامه به گستره ترسیم رشته های دانشی در جامعه المصطفی اشاره نمود و اذعان داشت: چاپ و انتشار 50 مجله علمی و راه اندازی 300 انجمن علمی و فرهنگی از دیگر ظرفیت های مهم جامعه المصطفی به شمار می رود.

 

مدیر حوزه های علمیه کشور  شفاف سازی فعالیت ها و اخذ مجوزهای رسمی را از مهم ترین هدفگذاری های جامعه المصطفی دانست و خاطرنشان کرد: ترسیم نظام آموزشی هوشمند و پیشرفتنه و فعال سازی 15 بعد پژوهشی در المصطفی از دیگر ظرفیت ای ارزشمند به شمار می رود.


وی جذب و پذیرش دانش پژوهان مذاهب مختلف اسلامی و ارائه محتوا بر اساس مبانی فقهی ایشان را از رویکردهای تقریبی جامعه المصطفی دانست.

 

آیت الله اعرافی با اشاره به این که فارغ از بحث های جنجالی شکلی به دنبال بازسازی زیرساخت پاسخگویی و تامین نیازهای معرفتی جوامع بشری هستیم، یادآور شد: زیرساخت های تحول علمی، پژوهشی و آموزشی حوزه های علمیه رقم خورده است.

انتهای پیام/ش

 دیدار اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس با آیت الله اعرافی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.