سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اولین نشانه‌های ختم شدن رابطه زوجین به طلاق کدامند؟

یک روانشناس با بیان اینکه ممکن است زوجین در زندگی زناشویی خود با یکدیگر اختلاف پیدا کنند و در نهایت از یکدیگر جدا شوند، گفت: عوامل مختلفی بر جدایی زوجین تاثیرگذار است.

سمیرا اسماعیلی روانشناس و مشاور خانواده در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانوادهگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛با بیان اینکه همه زوجین ممکن است در زندگی زناشویی خود دچار عصبانیت و اختلاف شوند، اظهار کرد: هریک از زوجین باید سعی کنند که به هنگام عصبانیت به همسر خود توهین نکنند، زیرا توهین سرمنشأ طلاق است.

این روانشناس گفت: وقتی به همسرتان توهین می‌کنید یعنی اوضاعتان خوب نیست و باید برای رابطه خود فکری بیاندیشید. هنگامی که از کلمات توهین آمیز استفاده می‌کنید، یعنی به همسرتان می‌خواهید بگویید که من از تو بهتر و برتر هستم.

اسماعیلی تصریح کرد: اگر همسرتان را با الفاظی چون خنگ، گیج، ساده لوح، زشت، بچه ننه و غیره مورد خطاب قرار می‌دهید و او را مسخره می‌کنید و یا به او طعنه می‌زنید، در حال توهین کردن به او هستید.


بیشتر بخوانید: ۱۰ ویژگی مهم مردانی که فقط تظاهر به دوست داشتن می‌کنند 


وی افزود: شاید گاهی مواقع در قالب بازی و شوخی، سر به سر همسرتان بگذارید که خوب است، اما اگر با انجام این کار قصد آزار و اذیت او را دارید و با این کار دست روی حساسیت‌های او می‌گذارید، نشانه‌ای از تحقیر و توهین به همسرتان است.

این روانشناس با بیان اینکه نباید از زبان کنایه برای بیان مشکلات خود استفاده کرد، افزود: به جای تمرکز روی چیزهایی که در وجود همسرتان از آن‌ها متنفر هستید، با یک زبان قدرشناسانه و مودبانه بگویید دوست دارید رابطه تان چطور باشد و اگر می‌خواهید به توهین و تحقیر ادامه دهید، یک لحظه تصور کنید زندگی بدون شریکتان چطور خواهد بود و بعد تصمیم بگیرید.

انتهای پیام/

برچسب ها: خانواده ، ازدواج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.