سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت سازمان ملل از دیوان بین‌المللی کیفری پس از تهدید‌های آمریکا

در پی تهدید آمریکا مبنی بر تحریم قضات دیوان بین‌المللی کیفری، سازمان ملل متحد از حمایت دبیرکل این سازمان از این دادگاه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی،‌ استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در کنفرانس خبری در مقر سازمان ملل در نیویورک اعلام کرد: «دبیرکل سازمان ملل به حمایت از دیوان بین‌المللی کیفری و نقش آن در برقراری اصول اساسی ادامه خواهد داد.»

دوجاریک به سوالات خبرنگاران در مورد موضع گوترش در خصوص تهدیدات جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا پاسخ داد. بولتون پیشتر دیوان بین‌المللی کیفری را غیرقانونی توصیف و اعلام کرده بود واشنگتن از تمام ابزارها از جمله تحریم، برای محافظت از شهروندان و متحدانش در مقابل پیگردهای دادگاه کیفری بین‌المللی بهره خواهد برد.


بیشتر بخوانید: دولت ترامپ دادگاه بین‌المللی کیفری را هم تهدید به تحریم کرد!


دیوان بین‌المللی کیفری در لاهه با هدف مجازات جنایتکاران جنگی که متهم به جنایات علیه بشریت و نسل‌کشی هستند، فعالیت می‌کند. آمریکا از تصویب «قرارداد رم» که به موجب آن دادگاه بین‌المللی کیفری در سال 2002 تاسیس شد، خودداری کرده است. جرج دابلیو بوش، رئیس جمهور وقت آمریکا [در سال 2002] با آغاز به کار چنین دادگاهی مخالفت کرد. باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا گام‌هایی برای همکاری با این سازمان برداشت ولی آن را تصویب نکرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ملل ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.