سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجلیل از فعالان صنعت چاپ در قزوین

پیشکسوتان، کارگران و کارمندان صنعت چاپ استان قزوین در مراسمی تجلیل شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ در مراسمی از محمد علی نیا، رحیم خمسه، شجاع الدین مجابی، علی اصغر رضایی، هاشم نیساریان به عنوان پیش کسوتان صنعت چاپ تجلیل شد.

همچنین از مهدی غیاثوند، مهدی پورخانی، اکبر مقصودی، ابوالقاسم آبسالان، عیسی عباسی، سهراب علیزاده، حسین بلوری، عیسی مجاوری و الهام کیهانی به عنوان کارمندان و کارگران نمونه صنعت چاپ استان قدردانی شد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: به زودی لایحه مالیات بر ارزش افزوده صنعت چاپ  در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد و مبلغ آن کاهش می‌یابد.

زرابادی با اشاره به تامین مواد اولیه و وام‌های پرداختی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی جدید که نقدینگی صنعت کم شده است باید تسهیلات و وام‌هایی برای سرمایه در حال گردش پرداخت شود.

وی اضافه کرد: در بازار چاپ بخش‌های خصوصی تمایلی برای رقابت ندارند چرا که باید با بخش‌های دولتی رقابت کنند.

نماینده مردم قزوین ابیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت:این صعنت می‌تواند تا دو برابر توریست درامد زایی داشته باشد، اما تا به حال به ان توجه نشده است.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: با چالش‌های بزرگی در صنعت مواجه ایم چرا که این صنعت با علم روز دنیا پیش می‌رود.

طاهر خانی افزود: با توجه به اینکه صنعت چاپ تاریخ دیرینه‌ای دارد و خدمت به بشریت است باید متکی به علم باشد.

طاهر خانی گفت: صنعتی که موجب تقویت فرهنگ می‌شود باید آن را تقویت کرد.

ریس اتحادیه داران چاپ استان قزوین با اشاره به مشکل این صنعت گفت: واحد‌ها به خارج از استان سفارش کار می‌دهند که دلیل ان را نبود کیفیت و قیمت بالا بیان می‌کنند در حلی که تمام دستگاه‌های استان به روز است و کیفیت بالاست.

وی از دستگاه‌ها خواست که به بیرون از استان کار سفارش ندهند تا صنعت استان به گردش درآید.

فعالان صنعت چاپ استان هم دغدغه‌ها و مشکلات خود را مطرح کردند.

ضعف در اجرای برنامه‌های آموزشی، کمبود سرمایه گذاری، گرانی کاغذ و مرکب، فعالیت چاپخانه‌های بدون مجوز، نبود ثبات بازار، مشکلات ارزش افزوده و نبود حرکت جمعی از مهمترین مشکلات صنعت چاپ استان اعلام شد.

انتهای پیام/

تجلیل از پیشکسوتان صنعت چاپ

برچسب ها: صنعت ، وزارت ارشاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.