سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در بوشهر

مدیرکانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: جشنواره استانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی با شعار خوب زندگی کردن تمرین می‌خواهد در استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، زهره عالی نسب در نشست هم اندیشی جشنواره بین المللی قصه گویی استان بوشهر افزود: قصه گویی یک فعالیت مادرانه است و بعد از اختراع زبان در دامن مادران قصه رشد و گسترش یافت و به نوعی زمینه اصلی تشکیل جوامع، ملل و گسترش فرهنگ و باورهاست.

وی عامل اصلی گسترش قصه را میل فراوان بشر به جاودانگی، انتقال تجربیات، آموزش و درونی کردن مسائل اخلاقی عنوان کرد و ادامه داد: برنامه ریزی و اجرای هدفمند جشنواره قصه گویی میسر نمی‌شود مگر با فراگیری از خرد هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر که می‌توانند طیف گسترده تری از علاقه‌مندان را به شرکت در این رویداد بزرگ دعوت کند.

دبیر جشنواره استانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی محور اصلی این جشنواره را 'قصه زندگی من' معرفی کرد و گفت: قالب این جشنواره روایت مستند گونه از غم ها، شادی‌ها و لحظه‌های پندآموز زندگی در قالب فیلم ۹۰ ثانیه‌ای است.

عالی نسب بیان کرد: استفاده از نماد‌های فرهنگی و ویژگی‌های بومی و سنتی هر استان در تولید فیلم ۹۰ ثانیه‌ای می‌تواند بر غنای فرهنگی فیلم‌ها بیافزاید.

 وی افزود: بیست و یکمین جشنواره قصه گویی شامل سه بخش عمومی قصه ۹۰ ثانیه (فیلم)، بخش تخصصی شامل قصه گویی کلاسیک، قصه گویی خلاق و بخش علمی شامل ارسال مقاله است.

مدیرکانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان استان بوشهر یادآورشد: پنج اثر برگزیده استانی در بخش فیلم ۹۰ ثانیه‌ای انتخاب و در بخش منطقه‌ای داوری و بعد از آن ۲۵ اثر برای رقابت درکشور برگزیده می‌شوند.

عالی نسب با بیان اینکه شرکت در جشنواره قصه گویی برای عموم آزاد است، اعلام کرد: آخرین فرصت برای فرستادن آثار، ۲۵ شهریور است.

انتهای پیام/م

۲۵ شهریور آخرین فرصت برای ارسال اثر به جشنواره قصه گویی

برچسب ها: تربیت فرزندان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.