سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جهانگیری:

موانع موجود درمسیر افزایش صادرات غیرنفتی را باید برطرف کنیم

معاون اول رئیس جمهور گفت:یکی از هدفگذاری‌ها افزایش صادرات غیرنفتی به کشور‌های همسایه است و باید موانع موجود را برطرف کرد.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اسحاق جهانگیری در جلسه شورای عالی استاندارد که عصر دوشنبه به ریاست وی برگزار شد، با بیان اینکه اعتبارات سازمان ملی استاندارد در بودجه سال 98 بیشتر مورد توجه قرار گیرد، گفت: رعایت استاندارد اجباری در موضوعاتی که با ایمنی و سلامت مردم ارتباط دارد، ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: درج علامت استاندارد روی یک کالا موجب اطمینان مردم و آسودگی خاطر آنان در استفاده از این محصولات است که باید با نهایت دقت و حساسیت مورد توجه قرار گیرد.

معاون اول رئیس جمهوری همچنین بر ضرورت رعایت ایمنی و استاندارد در طراحی، ساخت، نصب و نظارت بر تجهیزات نوینی نظیر پله برقی و آسانسور که امروز به وفور در فرودگاه ها، مترو، مراکز خرید و ساختمان های بلندمرتبه مورد استفاده قرار می گیرد، تاکید کرد.

جهانگیری تصریح کرد: در سال های گذشته شاهد حادثه تأسف بار سقوط آسانسور در دانشگاه صنعتی شریف بودیم که منجر به آسیب دیدن تعدادی از بهترین اساتید دانشگاه های کشور شد، بنابراین اگر استاندارد لازم و بازرسی های ایمنی و دوره ای به درستی انجام شود، شاهد چنین حوادثی نخواهیم بود.

معاون اول رییس جمهوری همچنین با اشاره به درخواست رئیس سازمان ملی استاندارد ایران مبنی بر افزایش بودجه این سازمان بر لزوم توجه بیشتر به سازمان ملی استاندارد در بودجه سال 98 کل کشور تأکید کرد.

در این جلسه که وزیران نیرو، صنعت معدن و تجارت، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، رئیس سازمان بازرسی کل کشور و رئیس سازمان دامپزشکی نیز حضور داشتند، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گزارشی از عملکرد این سازمان در سال 96 و سه ماهه اول سال 97 ارائه کرد و گفت: سازمان ملی استاندارد در حال حاضر در 12 مجمع بین المللی و منطقه ای استانداردسازی عضویت دارد ضمن آن که در 467 کمیته فنی و فرعی عضویت فعال و در 418 کمیته فنی و فرعی عضویت ناظر دارد.

وی همچنین گزارشی از وضعیت بودجه سازمان ملی استاندارد ایران و عملکرد این سازمان در زمینه اقتصاد مقاومتی ارائه کرد و خواستار توجه بیشتر در زمینه تأمین بودجه این سازمان شد.

در ادامه این جلسه دو بسته پیشنهادی تحت عناوین حمایت از تولید داخلی استاندارد و بسته حمایتی تسهیل فضای کسب و کار از سوی نماینده سازمان ملی استاندارد ایران مطرح شد و پس از بحث و بررسی به تصویب رسید.

در این نشست رئیس سازمان ملی استاندارد پیشنهاداتی که در کمیسیون راهبری دبیرخانه شورای عالی استاندارد تدوین شده بود را مطرح کرد و پس از بحث و تبادل نظر و ارائه توضیحات درخصوص جزئیات این پیشنهادات، اجرای اجباری استاندارد موتورسیکلت دو، سه یا چهار چرخ، مشخصات محصولات ورق قلع اندود، پلکان های برقی و پیاده روهای متحرک، سماورگازی، لوله های چدن نشکن، اتصالات، تجهیزات جانبی و مفاصل آنها، کودهای شیمیایی، خودرو- مبدل های کاتالیستی جایگزین، اصلاح استاندارد اجباری بازرسی تجهیزات کابل راه (تلکابین و تلسی یژ)، واگذاری امر تایید و نظارت بر فعالیت شرکت های مشاوره دهنده در زمینه استانداردهای مدیریت کیفیت و بررسی اجازه تهیه علامت استاندارد ویژه صادراتی نیز در شورای عالی استاندارد بررسی و تصویب شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.